Bilder ifrån Malmen och Ljungbyhed

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Bilder ifrån Malmen och Ljungbyhed

Inläggav AndersBerggren » 09 sep 2010, 10:56

Här kommer två länkar till mina album ifrån flyguppvisningarna på Malmen och Ljungbyhed.

Ska tilläggas att uppvisningen på Malmen var den första jag fotade, så tips på förbättringar mottages tacksamt. :-)

http://www.facebook.com/album.php?aid=4 ... 2907a16fa7

http://www.facebook.com/album.php?aid=5 ... 0b1af31bb9


/Anders Berggren
AndersBerggren
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 okt 2008, 11:12
Ort: Linköping

Re: Bilder ifrån Malmen och Ljungbyhed

Inläggav Hellenius » 09 sep 2010, 21:48

Fina bilder från fina dagar. Speciellt är det kul att du har fått så pass bra bilder från Ljungbyhed, där många klagat på svårt ljus.
Tips på förbättringar kan vara att ta in bilderna i ett bildbehandlingsprogram och räta upp sneda horisonter (om det nu inte är medvetet...). Dina tenderar att luta åt vänster ;-) Samt även "klassikern" att kanske ha lite längre slutartider för propellerkärror för att få det rätta "blurret". Risken ökar för oskarpa bilder såklart, men de som blir bra blir bättre :-)
De här var mina favoriter i dina bildserier. Var stod du för att fånga den landande Sk60'n på det läckra viset?
Bild
Bild
Bild

Tack för fina bilder!
Mvh
/Björn Hellenius
Användarvisningsbild
Hellenius
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 sep 2009, 22:09
Ort: Sollentuna

Re: Bilder ifrån Malmen och Ljungbyhed

Inläggav AndersBerggren » 17 sep 2010, 12:18

Tack Björn.

Ja det stämmer att dom drar åt vänster, har faktiskt inte tänkt på det. Tackar för tipset.

På Ljungbyhed så minskade jag slutartiden något, men fegade ur och vågade inte gå lägre än vad jag gjorde. Men man lär så länge man lever. :D

På Malmen finns en väg som går runt om banslutet (Bana 30 tror jag, men är väldigt osäker) så jag ställde mig där och knäppte lite på slutet av uppvisningen.
AndersBerggren
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 okt 2008, 11:12
Ort: Linköping


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst