av Leif Fredin » 19 jul 2015, 16:13
16064
Sk 16A
Typ; Noordyun (North American) AT-16-ND
Tillverkare: Noorduyn Aviation Ltd, Montreal, Quebec, Kanada
Tillverkningsnummer: 14-259
(Ex U.S.A.A.F. AT-16 42-722)
Ex RAF Harvard IIB FE525
Till CVA. Gångtid 716 tim. Motor typ Wp nr 213488. Gångtid 336 tim.
Besiktning och montering påbörjad 1947-07-02
Klar 1947-08-16
Levererat till F 5 1947-08-16. Motor typ Wp nr 10128
Godkänt 1947-08-23
Märkning 5-64
F 5 verkstad för motorbyte.
Påbörjad 1948-01-16.
Klar ?
Till CVV 1949-12-01 för liten översyn, motorbyte.
Påbörjad 1949-12-02
Inmontering av raket- och bombinstallation jämlikt FF skrivelse den 29 april 1949 nr MV 756:235.
Påbörjad 1949-12-09.
Inmontering klar 1949-12-14.
Klar för leverans 1950-03-30.
Till F 5 1950-03-30.
Till CVV 1954-04-25 för liten översyn, motorbyte.
Klar 1952-08-14
Haveri 1954-04-20. Höger landställ fälldes in under utrullning. Höger vinge skadad
F 5 verkstad; reparation.
Påbörjad 1954-06-29
Klar 1954-05-05
Överlämnat till F 20 1956-10-13 som lån
Överlämnat till F 10 1957-02-25 jämlikt FF skr UH M58-16:20 daterad 1956-12-20
Haveri 1959-06-22
Till CVV för översyn, reparation.
Påbörjad 1959-09-14
Klar 1959-10-16
Haveri 1960-08-30
Till CVV för H-tillsyn.
Påbörjad 1963-04-11
Klar 1963-06-10
Märkning 10-80 enligt fo A nr 11/1964 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01.
Haveri 1966-01-25 vid F 17, Kollision med startbil
Till CVV för H-tillsyn.
Påbörjad 1966-10-10
Klar 1966-12-07
Kasserat 1971-11-30. Gångtid total 4694 tim, efter H-ts 609 tim. Motor typ Wp nr 17736. Gångtid total 4315 tim, efter SÖ 609 tim. Kassationsorsak: Övertaliga fpl med full gångtid. Flygplanet skall för övrigt i intakt skick förbli uppställt hos Er i avvaktan på vidare direktiv i samband med försäljning och leverans under 1971