Aeroilateli

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Aeroilateli

Inläggav Gunnar Rendefors » 21 feb 2009, 23:39

Jag har en omfattande samling av flygbrev d.v.s. "first day covers", invigningsflygningar, flygplatser, luftpost m.m.
Jag har 3 st A4-pärmar med SAS-material Norden samt 2 pärmar div. flygbolag Europa.
Dessutom har jag en pärm Afrika/Asien samt en ½ pärm Nordamerika, ½ pärm Australien och Nya Zeeland samt 1 pärm med militär- sport- och segelflyg.
Jag har samlat materalet under ca 40 år och uppskattar att mina inköpskostnaer ligger på drygt 20.000 kronor.
Jag har för avsikt att under mars månad lägga ut detta på auktion hos ett etablerat filatelistföretag som föreslagit ett utgångsbud på ca 8 000 kronor. Eftersom deras provision är hög vill jag, innan jag lämnar uppdraget till dem , pejla om någon bland SFF:s medlemmar kan vara intresserad av att diskutera köp av samlingen.

Gunnar Rendefors
Ekstigen 12
439 92 Onsala 0300-647 91 , 0708 -574105
Gunnar Rendefors
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 mar 2008, 22:47

Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst