1000:e är Borta!!

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

1000:e är Borta!!

Inläggav Bengt Ekbladh » 27 feb 2009, 23:46

Hej!
1000:e är Borta
Vi saknar ju”från vår svarta veckan”det 1000:e inlägg som vår ”prominente” Inläggare

Lars Sundin »gjort
Sven-Erik kanske kan åtgärda det vid tillfälle?

Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: 1000:e är Borta!!

Inläggav Lars Sundin » 28 feb 2009, 01:17

Jag gissar att mitt 1000:e inlägg var något jag gjorde i denna tråd. (Där jag var väldigt formalistisk. Naturligtvis ser FFK:s märke ut som FFK:s styrande bestämt och Sven-Erik minns, medan vad som är "heraldiskt riktigt" är för mig och de flesta en ganska akademisk sak men förstås inspirerande för de heraldiskt intresserade som gillar att skapa själva.) Det kan ju kanske också varit i denna tråd.

Jag är inte skarp nog i huvudet att klura ut vilket inlägg det var som var mitt 1000:e. Vad jag minns är dock signaturen Bams tråd.

Allt detta hände ca en månad före forumkraschen. Sedan har jag ett minne av att Emil Lindberg uppmärksammat en 1000-gräns; möjligen antalet trådar på allmänna forumet, men finner inte nu hans inlägg. Det var också före kraschen.

När jag går och kikar i min "kontrollpanel" och listningen av mina inlägg blir jag litet vilsen och hittar ingen rak numrering (man kan antagligen kolla dateringen av mina inlägg jämfört med Bam:s gratulerande inlägg. Jag påpekar också i ett inlägg att min inläggsräknare i skrivögonblicket står på 1001). Jag får vid inläggs-listningen ("visa dina inlägg") en uppgift om "506 träff" (phpBB-systemet "söker" alltid och nog är det något som konstruktörerna inte hittat allt...) vilket visar sig vara det antal trådar jag deltagit i och inte antalet inlägg som jag gjort.

Svårt det där med språket...

Tillägg kl 10.00 på lördag (ca 10 timmar senare): nu är antalet "träff" samma som antalet inlägg. Fast när jag försöker komma åt inläggen en annan väg dyker siffran 506 upp igen. Det är ett komplicerat system detta...

Lars S ;-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst