Länkar öppnas i ...

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Länkar öppnas i ...

Inläggav Christer Engdahl » 05 jan 2022, 11:36

Länkar öppnas i detta forum (på mina datorer, vet inte om det är samma för alla) i befintligt fönster. Vore det möjligt att få länken att öppnas i nytt fönster? Jag vet inte vad andra tycker men jag tycker att det vore bättre!
Christer Engdahl
 
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:23

Re: Länkar öppnas i ...

Inläggav Lars Sundin » 05 jan 2022, 13:06

Min dator/standardprogramvara medger att med ett högerklick öppnas länken i ett annat fönster eller t o m i anonymt fönster.

Men hur var det, en gång fanns det väl musar med bara en klicktangent? Eller ingen alls t o m kanske.
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: Länkar öppnas i ...

Inläggav Christer Engdahl » 06 jan 2022, 11:10

Jodå, jag kan högerklicka och välja "öppna länk i ny flik" men ofta går det för snabbt. Då bara klickar jag och backar inte tillbaka utan stänger fönstret. Då får jag "börja från början"!
Christer Engdahl
 
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:23

Re: Länkar öppnas i ...

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 06 jan 2022, 11:23

Jag vill också att en länk skall öppnas i nytt fönster. För länge sedan fungerade det, men i samband med en uppdatering av forumet försvann funktionen. Jag har länge sökt i inställningar för att ändra, men det finns inget. Men jag skall se om det går att få någon hjälp via phpBB forum. Hoppas kunna lösa det.
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9832
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst