13. My way - Mitt liv i hetluften världen över

Moderatorer: Henrik Tisell, Mats Averkvist, Sven-Erik Jönsson

13. My way - Mitt liv i hetluften världen över

Inläggav Mats Averkvist » 17 jan 2023, 22:48

Författare: Jörgen Svedberg
Förlag: Ekerlids Förlag
ISBN: 9789189323629
Pris: 214 kr
Format: 218 x 145 mm, 312 sidor, inbunden

Bild

Vi saknade höger landningsställ och måste komma in för landning omedelbart. Kallsvetten började sippra utefter ryggen och jag rös till. Så beskriver flygkaptenen Jörgen Svedberg den dramatiska nödlandningen som direktsändes av flera tv-bolag. Medierna vädrade katastrof på bästa sändningstid när den väldiga Boeing 747:an närmade sig landningsbanan. Det här var ett av det mest dramatiska ögonblicken i hans långa flygkarriär. Att han på nästa flygning med samma flygplan, dagen efter, fick fel på vänster landningsställ måste vara en på miljonen, vilket är precis det som är kapitelrubriken för det kapitlet i boken.
Följ med författaren på ett äventyr i flygbranschen som bjuder på både spänning, glädje och stora personliga utmaningar. Flygkapten Jörgen Svedberg har arbetat som pilot i 35 år. Han startade sin karriär som fjällflygare och har sedan dess arbetat på Inter Air, Transwede, för att avslutningsvis flyga de stora prestigemaskinerna Boeing 747 (Jumbo Jet) och McDonald Douglas MD-11 världen över för EVA Air i Taiwan. Idag arbetar han som utbildnings- och ledarskapskonsult med ett världsomspännande kundnät från sin bas i Taiwan.
När man först ser omslagsbilden till boken får man intrycket av en arrogant, egensinnig streber av en flygkapten som ser sig själv stå gud närmast. Detta är ingalunda fallet. Han är istället en jordnära, välutbildad och skicklig pilot med rötter i Norrlands inland som genom tillfälligheter har funnit sin livsplats på Taiwan. Och ja, det är hans hårtofs på bilderna!
Användarvisningsbild
Mats Averkvist
 
Inlägg: 1251
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:33
Ort: Strömsnäsbruk

Återgå till Flygböcker utgivna 2022-2023

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst