Några bilder från Västerås rollout söndag 25 maj

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Några bilder från Västerås rollout söndag 25 maj

Inläggav Lars Sundin » 26 maj 2008, 11:46

Jag lägger ut en ny tråd, mina bilder är icke så seriösa som andras. Här är istället något för oss äldre kännare av det förgångna eller som i varje fall minns vad länsbokstaven R stod för.

SK 60 och dess motorer har ju varit på tapeten, och båda Saab-skapelsen och Aubisquen skymtar på min bild från Hässlögymnasiets presentation av sig självt. Västerås har ju en gammal tradion vad gäller flygteknisk utbildning.

Bilderna kan klickas upp i litet större storlek, bl a så att man kan läsa skylten med texten Om tre år kan det vara du som har servat det här planet. Den vänder sig knappast till tekniskt intresserade i min ålder som snarare kommer att tänka på Alfred E Neumans halvt imbecilla uppsyn med texten Six munths ago, I could nut even spell Ungineer and now I are one.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav UrbanFredriksson » 26 maj 2008, 17:43

Några av mina bilder, från den 24:e:
Stearman
Polishelikopter
Hunter
B 17
Harvards
Användarvisningsbild
UrbanFredriksson
 
Inlägg: 208
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:31

Inläggav Lars Sundin » 26 maj 2008, 18:02

Vilka fina bilder! Alltför stora ("centimeter på skärmen") för att läggas in direkt i inlägget men man får ju på köpet möjlighet att njuta av dem i den takt man själv vill, en och en. (Nå, detta kan ses annorlunda förstås.)

Och man "slipper" se dem när det är dags för nästa inlägg i tråden.

Och ändå så små datamängder. Kan ju delvis ligga i motiv och färgdynamik men du verkar kunna hantera digitala bilder (från en kamera med en bra analogdel förstås).

B 17:s huv ger sköna vibbar; minns min pappas knåp med modellen till brorsan....

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst