Gamla bilder på flygplan

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Gamla bilder på flygplan

Inläggav Peppe_77 » 04 maj 2011, 12:55

Hej!

Jag är ganska mycket novis på det här med flygplan. Men i vart fall så har jag fått ett fotoalbum i arv som en gång tillhört en flygare Helge Löfqvist som bl a flög tillsammans med Albin Ahrenberg. I albumet finns ca 100 bilder med flygplansmotiv, det som förekommer oftast heter S-AAAB som om jag förstått rätt är planets "registreringsnummer"? Bilderna är troligen från 1920-1940-tal någon gång.

Jag har blivit väldigt nyfiken på de här bilderna. Kan man säga något om flygplanen? Och om deras besättning (heter det så?)? Kan man se ungefär var i tiden man befinner sig på en viss bild?

Vad ska man göra med bilderna? Är det någon som är intresserad av sådana här gamla bilder?

Alla synpunkter och kommentarer är av största intresse!

Mvh
Pierre Petersson
Bilagor
Annas_album10.jpg
Annas_album9.jpg
Annas_album8.jpg
Peppe_77
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 maj 2011, 00:51

Re: Gamla bilder på flygplan

Inläggav Lennart Berns » 04 maj 2011, 20:27

Dessa gamla bilder är av utomordentligt stort värde för Svensk Flyghistorisk Förenings bildarkiv. Vi kan kanske också hjälpa dig med mera information om bildernas innehåll. Kontakta oss därför gärna på sffkansli@elia.com eller ring på 08-667 71 70.
Användarvisningsbild
Lennart Berns
 
Inlägg: 533
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:13
Ort: Stockholm


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron