Skoj på filmduken - modeller bara...

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Skoj på filmduken - modeller bara...

Inläggav Lars Sundin » 09 maj 2008, 09:13

Jag råkade stöta på http://www.mickcharlesmodels.co.uk/history/history.html, historien bakom en modellflygaffär i närheten av London, vars ägare Mick Charles (nu bortgången) var en baddare på att bygga radiostyrda modeller som bl a medverkade i folmer som "Battle of Britain". Här finns några trevliga bilder som kan ge en aha-upplevelse eller locka till vidare sökning på webben.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Något helt annat...

Inläggav Robert Widmark » 09 maj 2008, 20:49

Har du blivit tagen för fortkörning, Lasse?
Det var ett verkligen snyggt porträtt - men hur dyrt blev det?
Charles Butik i London verkar dock vara spännande...
Användarvisningsbild
Robert Widmark
 
Inlägg: 216
Blev medlem: 23 feb 2008, 17:08
Ort: Ystad

Inläggav Lars Sundin » 09 maj 2008, 21:58

Hej Robban!

Jo, detta var en upplevelse på många sätt, men det var relativt lätt att ta det med jämnmod. Funderar man över så många gånger man kört för fort under ca 50 år utan att åka fast någon enda gång så blir 2400 spänn rimligt om man slår ut det. Sedan får de trafiksäkerhetsansvariga satsa på sina visioner och folkuppfostran efter bästa förstånd.

Jag hade nog missat en 70-skylt eller varit långsam i att sakta ned. 87 km/h blev det. Prislistan på http://www.sporthoj.com/forum/archive/index.php/t-138970.html gällde nog då.

Apropå avatarer så tycker jag din bild är fin. Har du ritat den själv eller är det ett litet barn som gjort det ? Fast jag tror nog det är ett utsnitt ur något som skulle ge kulor på Bukowskis tillräckligt för många böter.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Varning! Här avhandlas inte TREVLIGA REGGAR - Sorry alla!

Inläggav Robert Widmark » 10 maj 2008, 09:07

Jag tycker det är idiotiskt med regeln att FÖRAREN skall identifieras. Det borde räcka med att fota nummerplåten - sen borde ägaren stå för följderna. Det finns ju något som heter ägaransvar. Får man t.ex låna ut sitt gevär eller pistol till vem som helst? Detsamma borde gälla bilen.
Betr. fortkörning. När jag sist åkte Åkersbergavägen till Norrtälje så körde alla som Sterling Moss mellan fartkamrorna för att sen passera kontrollerna med laglig fart. Själv gled jag omkring i pensionärfart då jag ville njuta av utsikten - det är ju inte varje dag jag rör mig hemmavid (numera Skånebo).
Vill också med stolthet meddela att jag alldeles själv har ritat mitt porträtt - även om själva ide´n är stulen.
Och du har nog rätt, Lasse - Bukowskis skulle slicka sig om munnen...
Användarvisningsbild
Robert Widmark
 
Inlägg: 216
Blev medlem: 23 feb 2008, 17:08
Ort: Ystad


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst