39:an är på plats på Ängelholms Flygmuseum

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

39:an är på plats på Ängelholms Flygmuseum

Inläggav Emma Persson » 07 apr 2011, 18:23

Efter dagens aktiviteter har det varit lite svårt att inte vara på nästan oförskämt bra humör hela dagen. Det har varit extremt roligt idag, har fått prata med många trevliga personer (både som jag känner sedan tidigare, några jag pratat lite med tidigare och andra som jag aldrig träffat innan) och det är alltid jätteroligt. Tack allihopa för en trevlig dag och trevliga pratstunder!

Vad har då blivit gjort idag? Jo 39:an har flyttat in hos de andra flygplanen! =D

Här är en av de sista bilderna innan flytten påbörjas:

Bild

Och här rullas flygplanet ut:

Bild

Vi har som sagt flyttat in 39:an på museet idag och ovanpå alltihopa så sattes stolen inte på plats i måndags, det gjordes idag. Så inte heller det lyckades jag missa, jippi! =D

Bild

Bild

Bild

Och fint blev det också! Titta så snygg museets lilla Grip är =)

Bild

Bild

Sen efter fika blev det dags att rulla bort 39:an

Bild

Bild

Nästan framme:

Bild

På väg att ställas på plats bland de andra flygplanen:

Bild

Bild

Under arbetet med att flytta in 39:an fick två av museets flygplan stå ute och se fina ut en stund under dagen. Tur att vädret uppförde sig för det såg lite dystert ut på resan upp med tanke på att det ösregnade då. Men det var helt okej väder när jag kom fram och blev riktigt fint väder framåt lunch faktiskt =):

Bild

Bild

Och här är det lilla flygplanet på plats:

Bild

Bild

Därefter blev det dags att rulla in de andra igen (och efter de här bilderna var där tyvärr andra saker inbokade så jag kunde inte stanna kvar längre):

Bild

Bild

Bild

Sen var det ju den där anledningen till det ypperligt goda humöret också...

För det första, det här är väl en anledning så god som någon :-) :

Bild

Och för det andra... behövs det några kommentarer från min sida ;-) :D :

Bild

Kom gärna och hälsa på 39:an och de andra fina flygplanen på Ängelholms Flygmuseum om ni vill för efter allt jobb så är det verkligen jättefint på museet!

/Emma =)
Senast redigerad av Emma Persson 29 feb 2012, 13:04, redigerad totalt 1 gång.
Emma Persson
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44

Re: 39:an är på plats på Ängelholms Flygmuseum

Inläggav Tommy Johansson - ToJ » 07 apr 2011, 18:40

Tackar för visningen! Även om man bara skymtade J 29:ans fena i bakgrunden, så verkar den också ha
blivit rejält uppsnyggad! :D

hälsningar

Tommy
Tommy Johansson - ToJ
 
Inlägg: 214
Blev medlem: 23 feb 2008, 14:47
Ort: Strängnäs

Re: 39:an är på plats på Ängelholms Flygmuseum

Inläggav Hellenius » 15 apr 2011, 22:23

Trevligt tillskott till muséet! Fin dokumentation av händelsen och riktigt kul för dig att få "provflyga"! Men, vem snodde motorn, och varför?
Den där J 22'an, körs den (motorn) något nuförtiden?
Mvh
/Björn Hellenius
Användarvisningsbild
Hellenius
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 sep 2009, 22:09
Ort: Sollentuna

Re: 39:an är på plats på Ängelholms Flygmuseum

Inläggav Emma Persson » 16 apr 2011, 23:09

Tommy Johansson - ToJ skrev:Tackar för visningen! Även om man bara skymtade J 29:ans fena i bakgrunden, så verkar den också ha
blivit rejält uppsnyggad! :D

hälsningar

Tommy


Varsågod! Det är bara roligt att kunna visa lite av det som händer på museet :D

Jag vet faktiskt inte hur Tunnan såg ut tidigare på museet eftersom jag bara har sett den som den ser ut idag, men jag tycker den ser fin ut :-)

Mvh

Emma


Hellenius skrev:Trevligt tillskott till muséet! Fin dokumentation av händelsen och riktigt kul för dig att få "provflyga"! Men, vem snodde motorn, och varför?
Den där J 22'an, körs den (motorn) något nuförtiden?


Absolut! Det är jätteroligt att museet äntligen har en 39:a :-).

Tack för berömmet. Jag hade som tur var tid att vara på plats en stund under dagen och det är alltid roligt att dokumentera lite. Att få prova flygplanet är ju en jättestor bonus, det blir ju lite annorlunda att kika på 39:an på det sättet :-).

Motorn på 39:an hade fortfarande flygtid kvar så den fick åka tillbaka till SAAB om jag inte har helt fel för mig. Det är sagt att vi så småningom ska få en motor när det finns en som inte kan användas längre. Jag hoppas det inte dröjer alltför lång tid innan vi åtminstone kan få dit den saknade biten av rumpan på flygplanet. Men det återstår att se vad som händer.

J 22an står på reparation i dagsläget eftersom det hänt någonting med motorn på den. Tanken är att den ska igång igen när det som inte fungerar i motorn är fixat. Det står lite om det hela på museets hemsida och på HD också:

http://www.engelholmsflygmuseum.se/word/

http://mobil.hd.se/angelholm/2010/10/23 ... havererad/


Mvh

Emma
Emma Persson
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron