Jag ställer in mig i leden här

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Jag ställer in mig i leden här

Inläggav Robert L » 22 apr 2008, 07:46

Samt hälsar alla välkomna in till min märkessamlar sida jag snickrar ihop.
Den finns på följande sida:

Robbans märkessida

Observera dock att märken kommer att läggas ut fortlöpande.

Hälsar
Robban
Användarvisningsbild
Robert L
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 feb 2008, 17:43
Ort: Köping

Inläggav Lars Sundin » 22 apr 2008, 07:56

Tjena Robban!

Välkommen i skaran av oss som inte alltid lyckas pilla dit taggarna rätt. Jag tycker själv det är svårt. Men jag övar flitigt!

http://www.markessamlare.nu/main.php borde gå bättre.

Lasse S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav Erik » 22 apr 2008, 19:40

Det är ingenting fel med taggarna, men prickarna över ä i url:en måste tas bort.
Robbans märkessida
Erik
 
Inlägg: 255
Blev medlem: 23 feb 2008, 15:02

Inläggav Lars Sundin » 22 apr 2008, 20:31

Jag tror vi här ser ett exempel på att en tråd kan bli obegriplig genom att det går att införa ändringar i efterhand. När jag gjorde mitt inlägg var Robert L:s länk "knasig" (men möjlig att reda ut)..

Det konstiga är möjligen att det inte finns någon markering av att något ändrats såvida inte nu webbmästaren ingripit.

För närvarande ser jag inget "ä" i någon URL.

Lars S:-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Saknad höger hakparentes

Inläggav Arne M » 22 apr 2008, 21:26

Lars Sundin skrev:Jag tror vi här ser ett exempel på att en tråd kan bli obegriplig genom att det går att införa ändringar i efterhand. När jag gjorde mitt inlägg var Robert L:s länk "knasig" (men möjlig att reda ut)..

Det konstiga är möjligen att det inte finns någon markering av att något ändrats såvida inte nu webbmästaren ingripit.

För närvarande ser jag inget "ä" i någon URL.

Lars S:-)


Ja, Lars har alldeles rätt i att den första url-adressen till länken var felaktig; det fattades en avslutande hakparentes efter första taggen. Någon har alltså sedan varit inne och kompletterat den första sajtadressen så att denna blev till en klickbar länk.

Det här med att kunna redigera och ändra i sina inlägg långt efter det att man skrivit dem är en något tveksam egenskap hos SFF-forumet. Då är det bättre att tidsbegränsa editeringsmöjligheten till exempelvis en timme (något som är vanligt hos andra moderna forum) så att man bara kan göra sista-minuten-ändringar. Det som man inte först har fångat upp i förhandsgranskningen (som man alltid bör använda sig av) kan sedan fångas upp under den närmaste timmen efter postningen av ett inlägg.

Längre tid än så bör man knappast ha möjlighet att lägga till eller stryka något. Det kan bli väldigt märkliga effekter av sådana här "osynliga" korrigeringar i inlägg eftersom det då kan bli helt oförståeliga svar på det ändrade inlägget. Om man alltså polemiserar mot ett inlägg där det sedan visar sig att ursprungsskribenten helt har ändrat sitt första inlägg blir ju förutsättningarna för en korrekt och schyst debatt helt omkullkastade.
Arne M
 
Inlägg: 368
Blev medlem: 26 feb 2008, 15:27

Re: Saknad höger hakparentes

Inläggav Robert L » 22 apr 2008, 22:12

Hej!

Stämmer.... första gången jag la in detta så fick jag inte det alls att funka, då blev det bara www.m(ett bra exempel på det syns i min signatur) fast jag tom använde URL knappen som finns ovan här när man skriver ett meddelande.
Sen pillade jag lite och fixade till det.

Sen spelar det ingen roll om det är ett Ä med eller ett A.
Jag har nämligen båda domännamen men adressen med A är huvuddomänen. Så för oss i Sverige så funkar det med både A och Ä.
Testa så får ni se :lol:

Ha en fortsatt trevlig kväll
Användarvisningsbild
Robert L
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 feb 2008, 17:43
Ort: Köping

Re: Jag ställer in mig i leden här

Inläggav Tony Damberg » 27 apr 2008, 11:42

Robert L skrev:Samt hälsar alla välkomna in till min märkessamlar sida jag snickrar ihop.Observera dock att märken kommer att läggas ut fortlöpande.

Hälsar
Robban


Snygg sida Robban, och gott att alla märken inte läggs ut vid ett tillfälle, då får man fler anledningar att kika tillbaka till sidan. Du har gjort ett kanonjobb, lycka till med sidan!

med vänliga hälsningar
/Tony Damberg
Användarvisningsbild
Tony Damberg
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:14
Ort: Vargön


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst