Me 109 på ILA

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Me 109 på ILA

Inläggav Sten Johnson » 18 jun 2010, 10:54

Det var ett tag sedan jag lade in en någon teckning i galleriet. Det har blivit en vana för mig, att följa med SFF till ILA i Berlin. En av höjdpunkterna i den stora flygshowen var Me 109. En stiftelse inom EADS äger och vårdar planet föredömligt. Att uppleva "brrrruummmmmet" och kraften från Daimler Benz motorn när 109:an smidigt virvlade runt över Schönefeldt flygplats och få se denna helgonförklarade "warbird", var värd nästan hela resan. En teckning hjälper till att bevara minnet av händelsen. Håll till godo, kan jag förmedla lite av känslan, så har jag lyckats. Vädret var tyvärr inte det bästa, gråmulet och en del regn. Men ändå fullföljdes det mesta av det omfattande uppvisningsprogrammet. Det fanns en Katalina där också, kanske dyker den upp lite senare här.

Vi kanske ses på något flygevenemang framöver. Eslöv (2-4/7). Duxford (8-11/7 med SFF) är nästa för mig. Hälsn Sten Tecknare

Bild
Senast redigerad av Sten Johnson 18 jun 2010, 12:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Re: Me 109 på ILA

Inläggav Hellenius » 18 jun 2010, 11:40

Tack för teckningen, Sten!
Ja, det är ju lite av en dröm att få se den maskinen i luften.

Jag ska också till Duxford i juli. Tänk om de kunde flyga 109'an där... Den ska ju flyga i england, RIAT. Duxford kommer att bli toppen oavsett, även om jag själv hellre dokumenterar med kameran än med pennan :-)
Mvh
/Björn Hellenius
Användarvisningsbild
Hellenius
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 sep 2009, 22:09
Ort: Sollentuna

Re: Me 109 på ILA

Inläggav Christoffer Ström » 18 jun 2010, 12:59

Fin bild Sten! :)

Och förövrigt kan jag säga att även jag samt min far kommer att följa med till Duxford i Juli!
Ska bli en upplevelse att se och lyssna! :)
Ha'T/C
Christoffer Ström
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:45
Ort: Nässjö


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst