F21 förbandsmuseum

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

F21 förbandsmuseum

Inläggav curtll » 27 mar 2009, 16:35

Hej
Efter genomgång av mina bildspel så hittade jag det bildspel jag gjorde efter ett besök på F21 förbandsmuseum för några år sedan. Vanlig procedur: Tanka hem ZIP-filen, packa upp och kör. Jag hoppas att Lasse blivit vän med Winzip nu.
Mycket nöje.

Adressen är: http://www.vidsel.nu/F21.zip

Curt
Användarvisningsbild
curtll
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:07
Ort: Vidsel

Re: F21 förbandsmuseum

Inläggav Lars Sundin » 27 mar 2009, 17:47

Hej Curt!

Suck sa' jag för jag har inte installerat någon zipp- eller avzippningsfunktion på min nya PC. Minns hur min arbetskamrat Björn för kanske 12-13 år sedan förklarade Zip och hans ord om att "det kan verka helt bakvänt men man skall faktiskt klicka så här". (Björn hade f ö segelflugit i Borås; han verkar inte ha avsatt så många nya spår på Internet ser jag trots att jag nyligen hörde att han fortfarande sysslar med Ericsson mobiltelefon high-tech i Lund.) Samt erinrade mig hur jag hämtade hem gratisprogramvara till min gamla PC eller "pröva -versioner" vars dag-räknare så småningom snurrade på av bara den.

Men min nya dator (med Vista) hade det redan installerat! Lätt som en plätt. Nu skall jag kika på ditt bildspel....

Tillägg: Har nu kikat på bilderna. Nu behöver jag inte bege mig till Luleå... Skämt åsido, på det museet finns mycket att se. En del radar/tele (som jag egentligen inte vet mycket om) samt t o m en ABC 80. Samt ett porträtt av Oscar den andre på väggen. Spännvidd minsann...

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2903
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst