av Rolf Larsson » 30 jan 2021, 13:12
2002-07-09 SE-DYG officiellt levererad till SAS
2002-07-09 ferryflugen Boeing Field/BFI-Abbotsford/YXX-Boeing Field/BFI som SK9144/SK9143
2002-07-11/12 ferryflugen Boeing Field/BFI-Keflavik/KEF-Arlanda/ARN som SK9144
2002-08-19 officiellt registrerad SAS Sverige AB, Stockholm
2002-08-16 testflugen Arlanda/ARN som SK9193
2002-08-20 i trafik Arlanda/ARN-Ängelholm/AGH som SK181
2004-12-14 SE-DYG sista flygning i trafik som Funchal/FNC-Göteborg/GOT-Oslo/OSL som SK7886 , TT 4836 timmar , 5370 cycles
2004-12-16 reg. avförd
2004-12-16 LN-RRK registrerad på SAS Norge AS, Oslo
2004-12-17 i trafik Oslo/OSL-Trondheim/TRD som SK1360
2004-12-21 ny registrerad ägare Structure Two Leasing Ltd., Dublin
2016-02-29 ny registrerad ägare SAS Norge AS, Oslo
2016-03-18 ny registrerad ägare JPA No. 31 Co. Ltd., Tokyo
2021-01-25 sista flygning i SAS trafik Bardufoss/BDU-Oslo/OSL som SK394
2021-01-27 ferryflugen Oslo/OSL-Arlanda/ARN som SK9125
2021-06-22 ny registrerad ägare Flight Lease Master Found I, LP
2021-06-28 ferryflugen Arlanda/ARN-Oslo/OSL som SK9190
2021-06-29/30 ferryflugen Oslo/OSL-Bangor/BGR-Roswell/ROW som SK9222 , att återlämnas till ägaren
2021-08-06 reg. LN-RRK avförd
2021-08-25 reg. N278FL på Bank of Utah
2021-09-24 äganderättsändring till UMB Bank NA Trustee, Salt Lake City
2021-11-18/20 ferryflugen Roswell/ROW-Anchorage/ANC-Petropavlovsk/PKC-Jinan/TNA för konvertering till fraktversion
2022-06-10/11 ferryflugen Jinan/TNA-Almaty/ALA-Neapel/NAP efter konvertering
2022-07-27 ferryflugen Neapel/NAP-Zürich/ZRH-Madrid/MAD
2022-07-29 reg. N278FL avförd som exporterad till Spanien
2022-07 reg. EC-NXU för trafik hos Swiftair i full DHL-målning