av Rolf Larsson » 08 apr 2014, 22:41
C/n 53314
91-11-23 första flygning , testreg. N9012S
91-11-26 SE-DMB interimistiskt reg.
92-01-10 reg. på McDonnell Douglas Corp.
92-02-10 reg. på Bjarne Leasing Int. Co. Ltd. , Tokyo
Ytterligare info:
1991-12-13 officiellt levererad
1991-12-14 formellt accepterad (enligt SAS)
2003-05-19 sista flygning i trafik innan temporär avställning Oslo/OSL-Arlanda/ARN som SK1488
2003-05-22 ferry Arlanda/ARN-Riga/RIX som SK9142 , avställd , TT 24955 timmar, 22720 cycles
2004-06-11 ferry Riga/RIX-Oslo/OSL som SK9198
2004-08-11 testflygning Oslo/OSL som SK9198
2004-08-14 åter i trafik Oslo/OSL-Trondheim/TRD som SK1350
2005-01-13 sista flygning i trafik i SAS målning Köpenhamn/CPH-Stavanger/SVG som SK1862, TT 25790 timmar, 23482 cycles
2005-01 målad i Star Alliance färger med ytterligare Spanair titlar
2005-01-22 åter i SAS trafik Stavanger/SVG-Köpenhamn/CPH som SK1863
2005-04-15 sista flygning i trafik London-Heathrow/LHR-Köpenhamn/CPH som SK506
2005-04-16 ferry Köpenhamn/CPH-Madrid/MAD som SK9239 för lease till Spanair, TT 26078 timmar, 23697 cycles
2005-04-17 i Spanair trafik Madrid/MAD-Jerez de la Frontera/XRY som JK6214
2006-02-06 sista flygning i trafik Jerez de la Frontera/XRY-Madrid/MAD som JK6213
2006-02-06 ferry Madrid/MAD-Köpenhamn/CPH som JK1003, TT 27557 timmar, 25567 cycles
2006-04-01 åter i SAS trafik Köpenhamn/CPH-Arlanda/ARN som SK410
2013-10-16 sista flygning i trafik München/MUC-Köpenhamn/CPH som SK2658
2013-10-16 ferry Köpenhamn/CPH-Oslo/OSL som SK9105
2014-04-08/09 ferry Oslo/OSL-Keflavik/KEF-Bangor/BGR-Blytheville/BYH som SK9198
Till Delta med reg. N482DN som reservdelslager
Senast redigerad av
Rolf Larsson 31 aug 2020, 12:01, redigerad totalt 2 gånger.