Vilken flygsimulator är det här?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Vilken flygsimulator är det här?

Inläggav Jakob L » 18 maj 2008, 21:33

Jag trodde jag hade bra koll på flygsimulatorer, men icke! Vad är det här? Svenska flygvapnet som skjuter ner ryska plan! Tunnan, Draken Viggen, Gripen!
Lock On är det inte, det har jag till och med. Inte X-plane eller Flight Simulator för de har inga strider. Kan det vara något add-on till Thirdwires spel?

Kolla in och hjälp till att gissa:-) Jag vill ha det!
http://www.youtube.com/watch?v=ftU-rhjk3jo
Jakob L
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2008, 20:46
Ort: Stockholm

Inläggav Kenneth Johansson » 19 maj 2008, 11:33

Fråga "BrommaHerman", som lagt in filmsnutten!

Kenneth ;-)
Användarvisningsbild
Kenneth Johansson
 
Inlägg: 118
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:52
Ort: Kumla

Inläggav Robert Westerberg » 19 maj 2008, 12:18

Flygsimulatorn heter i grunden Strike Fighters Project one(third wire productions). En sim som i grundutförande baseras på amerikanska(vad annars) 50-60-tals jakt och attack flyg, såsom F-100, F-104 och F-4. Flygplanen har bra grafik men det är också allt. Det finns ingen realism och landskapet är i min mening tråkigt. Det var längesedan jag hade detta spel inlagt på min hårddisk, så det lär nog finnas en hel del intressanta add-ons att ladda ned.

Har flugit både Tunnan och Draken i detta spel, dock inte Viggen eller Gripen.
Användarvisningsbild
Robert Westerberg
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:32
Ort: Fruängen

Inläggav Daniel B » 19 maj 2008, 19:35

Det är helt riktigt att det är ThirdWires flygsimulator. J29:an är det jag som gjort och jag hade en A32 på G som var nästan färdig när jag la ner det projektet. Den är nu avlämnad till en grupp som påstår att de jobbar på att släppa den. Hur som helst så slutade jag göra plan för de simulatorerna eftersom de inte är speciellt realistiska. De är inte arkad-simulatorer men inte alls hardcore heller. Kul om man är på det humöret.
Daniel B
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 maj 2008, 15:51

Inläggav Robert Westerberg » 19 maj 2008, 22:30

En eloge till dig Daniel som gör dessa flygplan tillgängliga för oss "torrflygare".

Tusen tack! :D
Användarvisningsbild
Robert Westerberg
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:32
Ort: Fruängen

Inläggav Daniel B » 20 maj 2008, 13:06

Tackar. Det är alltid kul att höra att det man gjort uppskattas. Förutom att arbetet i sig är ganska kul, så är ju halva behållningen att andra har kul med det man gjort.
Daniel B
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 maj 2008, 15:51


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst