Status för första S 35E?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Status för första S 35E?

Inläggav Christian S » 11 apr 2008, 19:11

I det gamla forumet diskuterades om en räddningsaktion för att förhindra att om det var första serietillverkade S 35E, hamnade som BÖV-objekt på F 17.

Vad händer och fötter? Blir hon räddad eller blir hon BÖV för att sen bli ny ölburk från Stena Metall?

http://web1.fbab.net/~hoffe/ninjakossan/
/Christian i Trollywood
Användarvisningsbild
Christian S
 
Inlägg: 339
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:33
Ort: Trollhättan

35901

Inläggav Bengt Ekbladh » 11 apr 2008, 21:11

Hej!
enl scramble.nl
F17 29 August 2004
35901/08 S35E bare metal

http://web1.fbab.net/~hoffe/ninjakossan/

Var det inte på deras ” forum” som för några månader sen vi såg att man “bytte” bilder ?
under ”vår/SFF” frågeställning???

Har tyvärr inte sparat allt från ”förra” SFF forumet

Kan nån! Rekapitulera vad vi vet /tror om

35901

Har för mig att Emil säger ”inga F11,a symboler

Varifrån kan O8 i scrambles komma ifrån

Vi måste väl beordra Emil till ännu en utryckning?!, på F17:s skrotgård, om sånt finns kvar numera (kan vara indraget!)?

Alltså ::35901:s nuvarande status !!

Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Status för första S 35E?

Inläggav Emil Lindberg » 14 apr 2008, 21:22

Christian S skrev:I det gamla forumet diskuterades om en räddningsaktion för att förhindra att om det var första serietillverkade S 35E, hamnade som BÖV-objekt på F 17.

Vad händer och fötter? Blir hon räddad eller blir hon BÖV för att sen bli ny ölburk från Stena Metall?

http://web1.fbab.net/~hoffe/ninjakossan/


Så här såg 35901 ut i december 2006. Och där står hon fortfarande.... Inne bland träd och snår. För varje gång hon flyttas skadas hon mer och mer.....

Bild

Jag tycker att det är sorgligt och smått upprörande att ingen stiftelse/förening/myndighet vill ta hand om henne.

I SFT 1/08 sida 39 läser jag att man har räddat en J 35D undan skrotningsdöden. Men stackars 901:an är det ingen som bryr sig om. Den borde ju ha en visst flyghistoriskt värde. Och snart är väl det ökända skrotningsgänget och "tar hand om henne" - tuggen nästa!

Jag kan ju inte rädda henne helt själv! Men jag får väl anlita en helikopter och lyfte hem henne till min lilla gård, ställa ner henne på gräset framför huset. Och sen börja tvätta bort all mossa....

/Emil - besviken
Användarvisningsbild
Emil Lindberg
 
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge

Inläggav Christian S » 27 apr 2008, 00:19

Ligger hon så otillgängligt till att det inte går att komma fram med maskiner för att förflytta henne till säker mark? Kärran kan väl inte väga så mycket med motor m.m. bortplockat?
/Christian i Trollywood
Användarvisningsbild
Christian S
 
Inlägg: 339
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:33
Ort: Trollhättan

Inläggav Emil Lindberg » 28 apr 2008, 12:54

Christian S skrev:Ligger hon så otillgängligt till att det inte går att komma fram med maskiner för att förflytta henne till säker mark? Kärran kan väl inte väga så mycket med motor m.m. bortplockat?


Det var bara några är sedan hon släpades till sin nuvarande plats, och då måste de ju ha nyttja maskiner. På de åren borde inte många träd ha hunnit växa upp. Tittade till henne häromdagen - hon står kvar, nu något grönare (alger?) än sist.
Användarvisningsbild
Emil Lindberg
 
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst