Flygminnesmärken

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Flygminnesmärken

Inläggav Lennart Berns » 11 mar 2022, 14:33

Förteckningen över Flygminnesmärken uppdateras ständigt, nu senast med en bild från f d F 11 där inristningen i berghällen har kompletterats med en minnestavla över dem som omkommit i flygolyckor. Detta ägde rum för ett par år sedan, men det var först vid en rundvandring i solskenet häromdagen som jag såg minnestavlan. Detta tycker jag påminner oss om att vara uppmärksamma på flygminnesmärken och att rapportera in dessa med uppgifter och foton. Jag har t v åtagit mig att administrera insamlingen, lennart@berns.com. Nu i sommar kan vara ett lämpligt tillfälle för lokalavdelningarna att inventera i sina respektive områden. SFF-Stockholm hyrde för ett antal år sedan en minibuss och for runt i framförallt Uppland, något som var både trevligt och givande för en grupp intresserade medlemmar samt innebar en rejäl uppdatering av förteckningen på hemsidan.

20220309_150834 - kopia.jpg
Minne över omkomna flygare vid F 11. Staketet markerar en plats där en utsiktsplats planeras att uppföras. Bilden tagen 2022-03-09, foto Lennart Berns
20220309_150834 - kopia.jpg (208.35 KiB) Visad 1344 gånger
Användarvisningsbild
Lennart Berns
 
Inlägg: 533
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:13
Ort: Stockholm

Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst