Man kan ju roa sig med att försöka identifiera planen. Förutom ANT-35 finns ett par Ju 52, med olika motorinklädning och Mothar. En tidig DC-3 (SE-BAA), så antagligen en Savoia-nånting och gissningsvis gömmer sig en Fokker bakom allt. Men det enmotoriga monoplanet till höger? Knappast en Tipsy.
Edit: Den nostalgiske kan ju sväva iväg till
https://forum.flyghistoria.org/viewtopic.php?f=1&t=791 och
http://www.justus2.se/flyg/flygfyrar/fyr100/fyr100.htm . Den Johan Wihlander som syns i en bild var jag arbetskamrat med långt senare, vi hade i tjänsten inget med varandra att göra men han kom ofta in i mitt rum för att tala om sina minnen av flygning på Vängsö med Kranich och en viss instruktör. Det låg något annat bakom detta men vad. Nå han hade andra intressen också. Vad gäller den nedlagda Spånga radiostationen, var televerkets tekniker för underhåll av radiofyrar och annat för luftfarten en tid baserade där. Man kallade sig RMS, Radio Maintenance Service, en icke officiell beteckning. Jag har i relativt modern tid sett en skylt över en cykelparkeringsplats vid Brommas barack-artade stationsbyggnad med texten "RMS". Hittar tyvärr inte mitt foto.