Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?

Inläggav Bengt Ekbladh » 14 okt 2018, 19:18

Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?
...
Jag Kollade runt lite på äldre inlägg med angivandet av inlägg via länkar.
Tyvärr finns det en del äldre länkar som ger.....oops!...(bruten länk?)

Detta gäller oftast några år äldre inlägg
Har du märkt detta?
Som du kanske märkt brukar jag rätt ofta förutom angiven länk
Även återge åtminstone en del av innehållet...så man kan se vad som stod på inlägget.
...
Är det rätt sätt?
...
(gjorde ett liknande påstående för några år sen....svar.....nada...)
Vad är DIN tanke?...har du kollat dina inlägg/länkar några är gamla?
Bengt Ekbladh
 

Re: Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?

Inläggav Lars Sundin » 15 okt 2018, 18:18

Tidigare lade jag de bilder jag länkade till på en webbsajt jag hade haft sedan länge, http://lurssundin.ownit.nu. (Naturligtvis ska det stå lars och inte lurs!) Jag misstänker att vid vissa händelser för nu ganska precis 9 år sedan "blockerades" den adressen och den är uppenbarligen fortfarande blockerad. Jag har visserligen sedan dess flyttat några bilder, men mycket kan ännu nås om man klura ut adressen vilket jag tror inte är särskilt svårt!

Lycka till!


Edit/PS/Tillägg: Det är nu några år sedan jag upptäckte att min Ownit-adress inte var gångbar på forumet, men jag brydde mig inte så mycket över det. Det tog mig nu ett bra tag att hitta ett exempel på hur en länk "blockerats" men jag fann en exempel till sist. Gå till inlägg viewtopic.php?f=1&t=1381#p7615 där man kan läsa bl a http://-.ownit.nu/ABA_Flygmiljonarer_1945_2.jpg . Den kan man öva sig på att rätta "för hand"!
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?

Inläggav Bengt Ekbladh » 16 okt 2018, 18:21

Tack Lars.....men vad vill du visa med detta... ?
Not Found [CFN #0005]….eller ::
Vi hittar inte några resultat för viewtopic.php?f=1&t=1381#p7615
..
Vad jag menade med inlägget var att man , för att försäkra sig om läsbarheten i inlägg, (efter en tid) utöver att ange länken
även där återge det huvudsakliga i berörd länk med text.
Bengt Ekbladh
 

Re: Tyvärr ett kanske tråkigt inlägg!?

Inläggav Lars Sundin » 16 okt 2018, 19:20

Hej Bengt!

Jo min avsikt var att visa ett exempel på hur länkar bryts. Vilket väl var just det du frågade om.

Ett litet udda fall, det medges. Men tydligen har min "webbadress" kommit att spärras av administratören en gång och spärren ligger kvar.


Tyvärr blev det kanske svårt att hitta mitt exempel på detta (men det var uppenbart att det inte går att använda min webbadress på forumet) men här är adressen till tråden, och så kan man leta i mitt inlägg:


viewtopic.php?f=1&t=1381&sid=98df4ec12236594ca659c7bde9195909#p7615
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst