Kanelbullens dag

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Kanelbullens dag

Inläggav Lars Sundin » 04 okt 2009, 00:42

I dag, 4 oktober, är det kanelbullens dag. "Kanelbulle" är som bekant ett kanske numera utdött alternativ till det reglementsmässiga "snabel-a", som dock i sig verkar vara på utdöende. Jag själv kommer inte att sakna inte detta lätt perversa ord, litet känslig som jag är, och jag är inte ensam om att ha problem.

Lästips och recept för en riktig kanelbulle: http://falkblicksprakvard.blogspot.com/2008/10/snabel_03.html.

Visst skall vi städse ha vår svenska flyghistoria för ögonen, även när vi mest är fika-sugna, och även om det kulinariska tydligen inte hör hemma hemma i flygvapnet, kan litet allmänbildning och en viss vidsyn vara till glädje även för flyghistoriker.

Som skalden sa: Nattens deg är dagens bulle

Lars S ;-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: Kanelbullens dag

Inläggav Bengt Ekbladh » 04 okt 2009, 17:09

Hej o tack L.S.

Det var ungefär det jag ville komma fram till igår, då jag hade ett inlägg om::

""Fältbagerier "" , skulle försöka vitsa till det lite .
Men det blev låst.

Det blir väl även detta inlägg, om jag nu har med några @@@@@@@
(konstfråga var detta snabelannnnnn???
Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kanelbullens dag

Inläggav Fredric Lagerquist » 04 okt 2009, 19:30

Suck. Jag förstår och står bakom Håkans beslut att låsa "Fältbageriettråden". Inget om kanelbulldagen i den f ö. Någonstans måste man dra gänsen för vad vi ska avhandla (tycker inte ens att denna topic hör hemma här på data- och forumfrågor). Eller ska vi starta en tråd om SCA:s betydelse för det svenska försvaret och FLYGVAPNET eftersom de har levererat vitt papper på små rullar som hänger på toaletterna? :idea: :lol:
Användarvisningsbild
Fredric Lagerquist
Moderator
 
Inlägg: 1707
Blev medlem: 21 feb 2008, 20:35

Re: Kanelbullens dag

Inläggav Bengt Ekbladh » 04 okt 2009, 21:23

Dassrulle!
är väl vad du menar?
Tackar!

Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kanelbullens dag

Inläggav Håkan Olsson » 05 okt 2009, 07:03

Eftersom det tydligen är mitt agerande med låsning av tråden "Fältbagerierna" i den allmänna delen som handlar om fälbagerier så förväntas det förmodligen ett svar från mig.

Tråden om fältbagerierna har såvitt jag kan se ingenting med flyg eller flyghistoria att göra, ej heller fanns det någon syftning till "Kanelbullens dag" eller "snabel-a" i den tråden. Alltså låste jag den. Försöket att vitsa till det gick min näsa förbi helt och jag kan inte se någon form av lustighet eller humor i inlägget hur många gånger jag än läser det.

Hur i hela friden en tråd om kanelbullar i olika former tas upp under Data och forumfrågor övergår mitt förstånd..............

Eftersom dassrullens bidrag till flyghistorien är ungefär lika stor som fältbageriernas så är Fredrics liknelse högst adekvat i sammanhanget.

Om någon har synpunkter på mitt agerande så starta en ny tråd med en rubrik som är förståelig, t.ex "Usel moderering av forumet" så kan vi ta upp de frågorna där och inte under "Kanelbullens dag".
Håkan Olsson
 


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst