Tack för alla kommentarer i frågan. Hittade ett inlägg på Facebook i gruppen
Saab 37 Viggen, där man diskuterat samma bilder, och citerar tre inlägg i tråden från den 10 januari 2015
Fotot är taget 1976 på Farnborough. Vid den tidpunkten var inga SF levererade. Dock flög SH 37 (Där bland 37907 F 7-45) på F 7 i väntan på att "det nya" Martin Röd skulle bli uppsatt i Norrköping. De första SF levererades direkt till F 13 1977 och gjorde inga mellanspel på F 7. Därav skulle jag säga att vi på bilden har 37907 (alltså SH) med SF-nos
just -907 gick bara dagarna efter hemkomsten till F:T för diverse prover, varefter kärran överlämnades till F 13
Det är men stor sannolikhet en SH37 som fått kameranos i väntan på sin radar som ni alla skriver ovan. Kikar man på bilder på högersidan av flygkroppen så saknas bulan för kamerasiktet vilket gör klart att det ej är en ren SF37. Denna individ kraschade sedan 1977 i havet. Roboten är nog hängd för utställningen men har inget kablage draget för att faktiskt vara operativ, detta kan man läsa sig till i de olika Viggenböckerna.
Så får nog se det som svaret. Dvs att
37907 under en tid var försedd med en SF-nos!
37907
SH 37
Typ SAAB 37 Viggen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 37.907
Till F 7 kod 7-45, och senare till F 13 kod 13-45, 13-13
Flygplanet havererade 1977.03.11 nordväst om Ölands norra udde.
Arto Hellgren sköt ut sig efter motorbortfall p.g.a att en del av en värmesköld hade gått in i HT-rotorn.