Det här med BBCoden även i Off-topic?!

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Det här med BBCoden även i Off-topic?!

Inläggav Arne M » 30 jun 2014, 22:51

Hur långt har omställningen till BBCode även i forumlådan Off-topic avancerat? Jag noterar med tillfredsställelse att det numer är möjligt att använda B, i, u, Quote, Img, URL med flera koder i postlådorna Flygvapenhistoria och Civilflyghistorier på samma sätt som i forumets andra 'lådor'. Men jag väntar fortfarande ivrigt på att kunna fetmarkera, kursivera, stryka under ord liksom att välja textfärg med mera även i lådan Off-topic. När kan man hoppas på att denna 'enkla' (?) omställning kommer att ske?! :D
Arne M
 
Inlägg: 368
Blev medlem: 26 feb 2008, 15:27

Re: Det här med BBCoden även i Off-topic?! – dagslägesfråga?

Inläggav Arne M » 09 jul 2014, 17:34

Är det möjligen bekant om den utlovade uppgraderingen av forumets inlåda Off-topic till BBCode-standard har stött på s.k. patrull och blivit ytterligare försenad? Eftersom det gick så snabbt och geschwindt att fixa BBCode till de båda lådorna Flygvapenhistoria och Civilflyghistorier borde det väl gå lika snabbt och smidigt att implementera dessa redigeringsmöjligheter i den nya lådan?! ;-)
Arne M
 
Inlägg: 368
Blev medlem: 26 feb 2008, 15:27

Re: Det här med BBCoden även i Off-topic?!

Inläggav ecafrze » 14 jul 2014, 09:33

Nu ska BBCoden vara inställd även i Off-Topic. Kolla gärna om jag gjort rätt!

MVH// Fredrik
Fredrik Zetterberg
ecafrze
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 28 jul 2009, 15:34
Ort: Värmdö

Re: Det här med BBCoden även i Off-topic?! – stort tack! :-)

Inläggav Arne M » 14 jul 2014, 20:36

ecafrze skrev:Nu ska BBCoden vara inställd även i Off-Topic. Kolla gärna om jag gjort rätt!

MVH// Fredrik


Tack för det, Fredrik! Det är helt rätt gjort så nu kan man använda de olika redigeringsfunktionerna i alla forumets lådor. Nu gäller det förstås att få folk att inte bara utnyttja BBCode-inställningarna men framför allt att skriva inlägg här i forumet över huvud taget! Det kan som vi tidigare konstaterat bli betydligt svårare. Men jag hoppas på en klart ökad skriv- och debattaktivitet eftersom det trots allt finns ett betydande flygintresse här i forumet. :D
Arne M
 
Inlägg: 368
Blev medlem: 26 feb 2008, 15:27


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst