Biggles i Finland

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Biggles i Finland

Inläggav Lennart Berns » 03 sep 2010, 06:28

Svensk Flyghistorisk Förenings arkiv är mycket välförsett, bland annat med en nästan komplett samling av Biggles-böcker. Vi saknar dock titeln Biggles i Finland där författaren W.E.Johns skall ha fått inspiration av F 19. Finns det någon som till ett facilt pris kan undvarar ett exemplar till arkivet?
Användarvisningsbild
Lennart Berns
 
Inlägg: 533
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:13
Ort: Stockholm

Re: Biggles i Finland

Inläggav arne wallen » 07 sep 2010, 21:47

Har tyvärr inte mera boken i fråga, läste den nåt tag på 50-60 talet, fick mig att tänka på en annan bok, en svensk frivillig med ett helvitt spökplan,tror boken hette nåt i den stilen, flygmekaniker var med, tror han hette Matti.Piloten ifråga hade ett plan som beskrevs som P-38 illustrationen var ritad.Blandar nu in detta då boken föll i mina tankar med Biggles i Finland, kommer nån ihåg boken.
ägare till en Ranger 440
arne wallen
 
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 mar 2008, 14:24
Ort: finland,Sibbo

Re: Biggles i Finland

Inläggav Peder Thorell » 08 sep 2010, 09:27

Hej Lennart!

Jag har tyvärr inte den första utgåvan av Biggles i Finland, men väl en återutgivning som är tryckt 1981.
Är det av intresse?
I så fall skicka ett mail till mig med adressen, så skickar jag boken utan kostnad för SFF.

MVH Peder Thorell
peder_t@hotmail.com
Peder Thorell
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 29 feb 2008, 09:26


Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst