SE-AST Piper J3C-65 Cub

Moderator: Sven-Erik Jönsson

SE-AST Piper J3C-65 Cub

Inläggav Olsson » 08 apr 2011, 07:39

SE- AST

Ser. no: 12007

Mil. no: 44-79711 L-4H

Ram no: 11834

Motor no:

Tillverkn.dat.:

44.05.30 Mottagen av USAAF i Lock Haven
44.06.02 Till Newark
44.06.13 Sänd från USA
44.07.17 Inskriven hos 8 Air Force i England för Army Ground Forces
44.07.02 Mottagen av 8 Air Force
46.01.15 Till 9 Air Force
46.03.16 Från 9 Air Force till okänd
46.05.13 A Ahrenberg
46.08.29 AB Värmlandsflyg, Karlstad
47.10.18 Haveri, påkörd av ASP
53.03.27 AB Jordbruksflyg, Stockholm
57.03.18 AB Vara Schacktmaskiner
58.05.17 S A Jacobsson, Lidköping
61.04.10 K O R Andersson, Bronäs
67.10.23 Lidköpings Flygklubb
71.05. Mjörns Flygskola
71.06.17 Haveri vid Mjörn (Göteborg)
82.08.31 Avregistrerad
Delar av vraket använt till uppbyggnad av LN-HOL
/Bertil
Olsson
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 20 dec 2010, 20:27

Re: SE-AST Piper L-4>J3C-65 Cub

Inläggav Paul R Compton » 04 okt 2011, 21:20

SE-AST
Piper L-4>J3C-65 Cub
C/n 12007
YoM 1944
PI 44-79711 (USAAF L-4H-PI) imported by AB Ahrenbergsflyg, Stockholm
19460418 Appl for Reg AB Ahrenbergsflyg, Stockholm
19460513 Ir CofA/CofR until 19460613 AB Ahrenbergsflyg, Stockholm
19460627 Extension until 19460727
19460803 Extension until 19460903
19460829 CofA #476
19460829 Reg CofR #567 AB Värmlandsflyg, Karlstad (as Piper L-4)
19471018 Accident Karlstad airport, impacted by pilotless SE-ASP whilst parked, with damage to fuselage and rudder
19471019 Wings transferred to SE-ASP
19500119 Accident Kyrkviken, Arvika, height above ground level (AGL) misjudged on landing in thick fog, gear and prop destroyed
19530327 New CofR #476/248 AB Jordbruksflyg, Stockholm (SEK 5,750)
19530608 Incident, Frötina Gård, Fellingbro, rolled into a ditch overgrown with clover. Prop damage.
19540621 Incident, Jonslunda Gård 10 km N Strängnäs, a/c dragged down after wheels come into contact with crop when cropdusting causing a/c to rotate, damage to prop, rudder and LH wingtip
19540821 CofA lapsed until 19551117
19570318 AB Vara Schaktmaskiner, Vara
19580517 S A Jacobsson, Lidköping
19610410 K O R Andersson, Bronäs
19650207 Incident Lidköping/Hovby, arrested and turned over by wind prior to start
19671001 Incident Redberga flygplats, turned into inverted position by wind when taxying
19671023 same, Op: Lidköpings Flygklubb, Lidköping
19710506 Temp permit to fly until 19710616 Test flight with Grundseth A-2 floats
19710511 Mjörns Sjöflygskola AB, Göteborg
19710617 Accident Björnboholm, sjön Mjörn, on approach practice pilot chose to abort landing due to strong wind whereupon a/c was arrested by a strong crosswind causing pilot to lose control and resultant impact of water surface (raised from lake with helicopter, newspaper clipping)
19820831 Cancelled as Unairworthy since at least three years
(Fuselage sections and components used in rebuild of LN-HOL[2] c/n 12025>SE-BES)

Source credits: Riksarkivet, LFV, TS, Benny Karlsson för extra haveri/tillbud tillägg & Norwegian data Kay Hagby Fra Nielsen & Winther till Boeing 747, Norske sivilregistrerte fly 1919-1998
Senast redigerad av Paul R Compton 01 apr 2024, 22:54, redigerad totalt 2 gånger.
Paul R Compton
 
Inlägg: 3477
Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47

Re: SE-AST Piper J3C-65 Cub

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 27 okt 2018, 14:32

002-1175610.jpg
SE-AST, plats och datum okänt. Foto vid Hans Kampf.
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9856
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till SE-AAA -- SE-AZZ

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst