Silver Hill artikel i flygrevyn

I denna kategori diskuterar eller kommenterar vi artiklar om flyg i tidningar och flygtidskrifter. Om Du anser att Din text skall publiceras i ett kommande nummer av Svensk Flyghistorisk Tidskrift, så skall Du sända Din text till vår tidskriftsredaktör. Sedan avgör Du själv om texten också kan läggas in här.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Silver Hill artikel i flygrevyn

Inläggav Vortex » 07 jan 2015, 15:18

Jag letar efter en artikel som har varit med i flygrevyn angående flyguppvisningarna på Silver Hill i Klippan, dom intervjuade bl.a. Bo Gruver där han flög en bellanca, jag tippar på årtal runt 82-87, har frågat flygrevyn men dom kunde inte hjälpa mig.
Någon här som har koll på vilket nummer av flygrevyn detta är?

[ Postad med iPad ] Bild
Vortex
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jan 2015, 23:19

Re: Silver Hill artikel i flygrevyn

Inläggav Lennart Berns » 08 jan 2015, 09:04

Samtliga Flygrevyn sedan starten finns i SFF arkiv. Vi har tyvärr inte resurser att leta fram artikeln, men du är välkommen att besöka arkivet. Se SFF hemsida för närmare detaljer. Bo Gruwers Stearman "The expensive noice" flyger f ö numera för Breitling.
Användarvisningsbild
Lennart Berns
 
Inlägg: 533
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:13
Ort: Stockholm

Re: Silver Hill artikel i flygrevyn

Inläggav Vortex » 08 jan 2015, 11:00

Tack för svar, jag bor nere i Skåne så de blir lite långt men tack ändå för infon.

[ Postad med iPad ] Bild
Vortex
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 06 jan 2015, 23:19

Re: Silver Hill artikel i flygrevyn

Inläggav Michael Gustafsson » 03 mar 2015, 00:19

Jag kan inte hitta någon artikel om flyguppvisningarna på Silver Hill, men eftersom du nämner en intervju med Bo Gruver antar jag att du menar artikeln "1984 Året då det skall lossna ordentligt för avance-flygning i Sverige!" som finns i nummer 1/1984.

Michael Gustafsson
Michael Gustafsson
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 apr 2008, 18:12


Återgå till Artiklar om flyg i tidskrifter och kommentarer till notiser på SFF hemsida

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst