NY BOK: "Brevduen – Caproni Ca.310, LN-DAK"

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

NY BOK: "Brevduen – Caproni Ca.310, LN-DAK"

Inläggav Rob » 30 maj 2012, 19:01

Hei,

Jeg vil gjerne informere om at boken om "Brevduen – Caproni Ca.310, LN-DAK, DNL’s jakt på et postfly” kommer ut 30. mai 2012. Dette er del 3 i serien om fly til Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske og sjette del i serien ”A Piece of Nordic Aviation History”.

Jeg har tatt for meg historien til postflyene til Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S, men spesielt om Caproni Ca.310, LN-DAK Brevduen. Flyet var kun kort i DNL-tjeneste og det var mange tekniske problemer med det. I boken gis først en kort beskrivelse av utviklingen på postrutene til DNL i perioden 1935 – 1940 og hvilke postfly man brukte i denne perioden. Boken beskriver bruken av Caproniene hos Hærens Flyvåpen og DNL. I boken finnes også informasjon over flyene som DNL vurderte som postfly.

I boken gir jeg en kort beskrivelse av utviklingen av selve flytypen. Under forskningen til denne boken fant jeg detaljert informasjon om byggingen, leveringen og bruken av flyet med mange interessante og nye momenter.

Jeg har fått hjelp av Nils Mathisrud, den kjente modellbyggeren, som har beskrevet byggingen av en modell av Caproni Ca.310, LN-DAK «Brevduen». Kim Brantenberg har igjen laget profiltegninger av et av postflyene som DNL bestilte, men ikke fikk levert: AGO Ao 192B-2.

Tittelen: Brevduen – Caproni Ca.310, LN-DAK, DNL’s jakt på et postfly
Forfatter: Rob J M Mulder
ISBN: 978-82-997371-6-6
Format: 15,0 x 22,3 cm, softback
Sider: 128 sider med norsk tekst, inklusiv indeks og bibliografi. Engelsk teksthefte kommer senere.
Bilder: 94
Tegninger: 8 profiltegninger
Spesielt: For modellbyggere – En beskrivelse på hvordan du bygger en modell av ”Brevduen”.
Levering: Etter 30. mai 2012 (dersom tilgjengelig tidligere).
Pris: kr 150,- + kr 60,- porto (for Norge og utlandet!).

Boken kan forhåndsbestille ved å sende en e-post til meg (rm@europeanairlines.no).

Betaling fra Norge: Dere kan bestille boken ved å overføre kr. 210 til kontonummer 2801.14.99114 ved European Airlines Rob Mulder, Kunnskapsveien 24b, 3430 Spikkestad. Eller gå til http://www.europeanairlines.no/webshop og kjøp boken der.

Betaling fra utlandet: Fra utlandet kan du betale med PayPal til konto rm@europeanairlines.no. Alternativ kan du sende beløpet til IBAN nummeret NO8128011499114, SWIFT/BIC: AASPN022, Sparebanken Sør, 4755 Hovden, Norway. Eller gå til http://www.europeanairlines.no/webshop og kjøp boken der.
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Rob
 
Inlägg: 122
Blev medlem: 23 feb 2008, 13:55

Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst