Metallmodeller till salu

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Metallmodeller till salu

Inläggav Roger N » 14 sep 2010, 18:14

En blandad samling av både unika och mindre unika modeller säljes. (Annonsen ligger också på Blocket.)

Här är de antika metallmodellerna.

J20 Reggiane - Antik metallmodell på stativ.
J29 Tunnan - Antik metallmodell på stativ med askfat
Mig15 - Antik metallmodell på stativ
Saab Tunnan - Antik metallmodell utan stativ
Saab Draken - Antik prototyp till metallmodell, utan stativ.

Plastmodellerna är färdigbyggda i fint skick och är följande:

JAS39 Gripen - Displaymodell i plastmaterial, ej byggmodell.

S37 Viggen - Plastmodell 1:72

J37 Viggen - Plastmodell 1:72

J32 Lansen - Plastmodell 1:72

J29 Tunnan - Plastmodell 1:72

Dessutom finns några enklare, äldre flygplan till modelljärnväg, som ni ser på bild.

Bilderna hittar ni här: http://www.paravoid.se/temp/FLYGPLAN/

Kommentarer:

Jag ber om ursäkt för dammet på modellerna, men jag har inget bra att rengöra dem med. Bilderna är ännu större än de visas på skärm så ni kan zooma in i bilderna.

Tunnan i metall är som sagt modifierad och har en del skador, men är samtidigt rätt fin och ”personlig”. Extratankar och raketer ligger löst och kan limmas på. Vingarna har borrats igenom för upphängning av tidigare ägare då stativ saknas.

Draken i metall är en prototyp för den modell som sedan ”serietillverkades” och målades. Även den saknar stativ.

J20 Reggiane är extremt ovanlig. Jag har aldrig sett denna tidigare. Möjligen ca 70 år gammal.

De sista två i metall är naturligtvis en Mig-15 och en Tunnan, inte helt lätta att hitta idag då de tillverkades för sisådär 60 år sedan...

Gripen är en färdig displaymodell i plastmaterial, i stil med de äldre metallvarianterna, och alltså inte en ”bygg”-modell.

De udda plastmodellerna är modeller för modelljärnväg. Några propellerblad saknas på en av dem.
Roger N
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 sep 2010, 17:50

Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst