Förnämlig flyghistorisk litteratur

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Förnämlig flyghistorisk litteratur

Inläggav Gunnar Rendefors » 23 sep 2009, 14:34

Säljer Allhems flygböcker som består av 3 halvfranska band i gott skick. Banden innehåller 9 delböcker skrivna 1946-48.
Det första innehåller: "På tysta vingar" av Yngve Norrvi, "Mot svenska himlar" av Sixten Rönnew och "Röda vingar" av Stig Wennerström.
Det andra innehåller "Snabbare än ljudet" av Ch. Birch-Jensen, "Fallskärmar och fallskärmstrupper" av Björn Lindskog och "Sportflyg" av Harald Millgård
Det tredje innehåller: "Flygbragder och bragdflygare" av Harald Victorin, "Rymdens giganter" av Hans G. Andersson och "Autogiros och Helikoptrar" av N.O. Sefelddt

Eftersom jag för 15 år sedan såg samma bokverk till salu i en antikbokhandel för drygt 2000 kr tycker jag att ett pris idag på 1500 inkl. frakt är skäligt att begära.

Jag säljer även "Svenskt Flyg och dess män " i vackert halvfranskt band från 1939
Pris 300 inkl. frakt
gunnar.rendefors@telia.com
0300-64791, 0708-574105
Gunnar Rendefors
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 mar 2008, 22:47

Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst