Hobby Center Helsingborg upphör

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Hobby Center Helsingborg upphör

Inläggav Kant » 18 maj 2016, 21:33

Jag besökte Hobby Center förra veckan och fick det tragiska beskedet att ägaren, Thomas Frost som jag känt sedan många år, nyligen har avlidit.
Den anrika hobbybutiken HOBBY CENTER I Helsingborg med anor sedan femtiotalet är under avveckling. Genom Thomas Frosts entusiasm, intresse för, och stora kunskaper om svenska flygvapnet, liksom hans goda kontakter med företag i östeuropa, finns här mycket i modellväg och dekaler inom detta område t.ex. Därtill en uppsjö av "svårt att få tag i" materiel som profiler, rör, stänger, flak av mässing, balsa, hårdträ, plast, liksom båtbyggsatser och tillbehör. Naturligtvis också mycket annat..
Så nu när Hobby Center skall upphöra vill jag bara framföra; passa på och besök butiken och kanske hamstra innan det blir för sent.
Med saknad av Thomas och Hobby Center.
Kant
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 maj 2015, 18:23

Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron