flygboken.se

Här kan Du annonsera flyg- och flyghistoriskt relaterade prylar och tjänster. SFF tar inget ansvar för lagda annonser utan alla affärer är helt en fråga mellan köpare och säljare.
Kommersiella annonser accepteras ej.
Den som agerar oseriöst på detta forum kommer att blockeras så snart SFF webbmaster får kännedom om att sådant förekommit.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

flygboken.se

Inläggav Christer Engdahl » 25 nov 2014, 10:10

Jag fick i dag ett mail från flygboken.se och undrar varifrån de har fått min mailadress? En uppenbar koppling är detta forum då jag inte är registrerad på andra ställen med anknytning till flyghistoria. Någon som vet något om eventuell samkörning av register?
Christer Engdahl
 
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:23

Re: flygboken.se

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 25 nov 2014, 17:45

Det finns ett beslut sedan ett antal år tillbaka att SFF inte skall lämna ut e-postadresser eller vanliga postadresser på sina medlemmar till någon. Nu är jag sedan april inte med i styrelsen, men jag tror inte att man har beslutat något annat.
Den som är medlem i forumet kan ju manuellt gå in och hämta en enskild medlems e-postadress om man i sin kontrollpanel valt att adressen skall vara synlig, men någon samkörning med forumets medlemsregister är inte möjligt att göra.

Jag fick också deras nyhetsbrev, men jag har tidigare köpt Flygets Årsbok från dem och brukar få info från dem då och då. Det är ju möjligt att avregistrera sig från deras nyhetsbrev.

Hoppas vi kan få en bekräftelse från styrelsen, men fråga gärna flygboken.se var de fått adressen från.

Denna tråd borde väl ligga under den allmänna delen i detta forum?

/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9832
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: flygboken.se

Inläggav Christer Engdahl » 25 nov 2014, 21:06

Jag har mailat dem och frågat var det har fått min adress och svaret var

Det är en gammal adress som vi inte kan se var den kommer från. Troligen härrör den från flygklubbens medlemslista.


men där finns en annan mer seriös mailadress än gmail. Frågan är hur väl de känner mig då de vet vilken flygklubb jag är medlem i?

Jag är numera avregisterad då jag inte vill finnas på listor som jag inte har anmält mig till, en ren principsak.
Christer Engdahl
 
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:23


Återgå till Köp-, byt- och sälj

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst