1985-06-27 genomförde 35475 ett flygpass tillhörande 1:a komp/div F16. Passet varade 1.10 timme.
Detta var den avskedsflygning som 1:a div F16, förlagd till F18 i Tullinge, genomförde inför nedläggningen av F18. Flygplanet var då specialmålat.Flygförare var divisionschef Alvar Nyrén.
Med texten "LACK OCH IDÉ STM KOMP F18" på bakkroppen
1985-07-30 genomförde 35475 ett flygpass tillhörande 2:a div F16. Passet varade i 45 minuter.
Troligtvis borde detta röra sig om leveransflygning till F16
1985-09-02 och 1985-09-25 genomförde 35475 flygpass tillhörande 3:e div F16. Flygningarna varade 15 respektive 13 minuter. Detta är ju två ovanligt korta flygpass. Kan det möjligtvis röra sig om uppvisningspass?
1985-10-24 genomförde 35475 ett flygpass tillhörande 1:a div F10. Detta är det SISTA FLYGPASS som är registrerat på 35475. Alltså skedde detta pass i F10:s regi. Detta borde röra sig om leveransflygning till F10.
På F10 märkte personal vid 1:a kompaniet och/eller 1:a divisionen om flygplanet till typisk F10-märkning och med spökmärke på fenan. Detta för att ta kort på flygplanet och skicka detta som julkort - planet var ju målat i tomtens färger. Man "stal" alltså F18:s idé och "produkt". Men flygplanet flög aldrig specialmålad vid F10.
Till slut hamnade 35475 på F10:s brandövningsplats. ,final resting place at Käglenäs.
viewtopic.php?f=1&t=176&p=871&hilit=35475&sid=cc7888140ebb8c5f025e7544b3a9882d#p871