Kontaktproblem

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Kontaktproblem

Inläggav Bengt Ekbladh » 03 nov 2013, 18:16

Ja så var det dags igen!
Sen före helgen har det tidvis varit stopp på forumet.
Bara ibland kommer man fram.

Denna gång kan det inte vara mina säkert kända gamla datorer,
numera finns ny dator och med bla W7.

Serverproblem eller?
Ser att det just nu står::Flest användare online samtidigt: 75, sön nov 03, 2013 14:39 pm
Synd att de flesta säkert inte kunde kolla in ordentligt.

Kan det äntligen kommit igång eller?....näää, under tiden jag försöker få iväg detta blir det 3
avbrott

Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kontaktproblem

Inläggav Bengt Ekbladh » 03 nov 2013, 21:40

Skulle gärna sett att vi fått Någon Reaktion på forumets nära nedgång .....igen!
Skrev förra inlägget ,,,sön nov 03, 2013 17:16 pm .. kl är nu 20,37.

Även om man inte "har en aning?" så borde man reagera.
Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kontaktproblem

Inläggav Klas Andersson » 03 nov 2013, 22:09

....???
det har alltså gått 3 timmar sen ditt första inlägg och ingen "moderator " har reagerat på den tiden :?

Ja "vi" får nog inse att inte alla sitter med näsan i en data skärm 24 timmar om dygnet ! :-)
inte ens om man är moderator för ett forum ! :-)
även en sådan har ju rätt att ta fritt från forumet och exempelvis resa bort en helg !

jag är helt övertygad om att ansvarige kollar problemet och löser det när han kan och har tid !
Bara lugn ! :-) det kommer en dag i morgon ochså !
Klas Andersson
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30

Re: Kontaktproblem

Inläggav Bengt Ekbladh » 03 nov 2013, 22:39

Klas Andersson skrev:....???
det har alltså gått 3 timmar sen ditt första inlägg och ingen "moderator " har reagerat på den tiden :?
Ja "vi" får nog inse att inte alla sitter med näsan i en data skärm 24 timmar om dygnet ! :-)
inte ens om man är moderator för ett forum ! :-)
även en sådan har ju rätt att ta fritt från forumet och exempelvis resa bort en helg !
jag är helt övertygad om att ansvarige kollar problemet och löser det när han kan och har tid !
Bara lugn ! :-) det kommer en dag i morgon ochså !


Ja så kan man ju se på saken.
Nu har ju problemen varat i 3-4 dagar...och faktiskt även nu då o då.
Moderatorerna (2-3 stycken eller?) kan säkert inte åtgärda större serverproblem.. eller vad nu denna störning beror på, men kanske man kan delge / meddela att ”””vi har problem.... som är under bearbetning.... vi återkommer ”””.

Därmed sagt att inga åskmoln skall drabba moderatorerna, men att man kanske skall vara mer kommunikativ speciellt då så ”lång” tid går innan någon respons sker (ser ännu ingen).

Som alla vet gör ju datorerna sina ”egna saker” , ibland men lite info är då motiverad för besökare på forumet.

Klas skrev ::Bara lugn ! det kommer en dag i morgon ochså !

Tror jag oxså …..hoppas forumet funkar då
Mvh Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kontaktproblem

Inläggav Daniel S » 05 nov 2013, 17:01

Jag har också upplevt problem att nå forumet de senaste dagarna, men det verkar ha löst sig nu

//Daníel
Daniel S
 
Inlägg: 83
Blev medlem: 15 nov 2010, 09:57

Re: Kontaktproblem

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 05 nov 2013, 20:01

Från idag på morgonen skall det inte vara några problem längre.
Tyvärr har jag inte sett denna tråd förrän nu i kväll. Om något är brådskande, skicka ett mail eftersom det läser jag även från min telefon om jag inte är hemma.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Kontaktproblem

Inläggav Bengt Ekbladh » 05 nov 2013, 22:03

Vad var problemet denna gång?
Varade ju denna gången rätt många dagar!
mvh Bengt
Bengt Ekbladh
 

Re: Kontaktproblem

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 07 nov 2013, 11:36

Man håller på att bygga om serverhallen och hade aviserat kortare avbrott i förra veckan. Men när avbrotten fortsatte och jag kontaktade dem den 5 november på morgonen om problemet, så visade det sig att det uppstått ett fel på servern som åtgärdades omgående.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Kontaktproblem

Inläggav Bengt Ekbladh » 20 nov 2013, 23:07

>>>Man håller på att bygga om serverhallen och hade aviserat kortare avbrott i förra veckan. Men när avbrotten fortsatte och jag kontaktade dem den 5 november på morgonen om problemet, så visade det sig att det uppstått ett fel på servern som åtgärdades omgående. /Sven-Erik>>>

Datumet är nu 2013-11-20 !

Ja nog verkar det vara Problem i serverhallen ! eller har ni valt det absoluta Billigaste alternativet för att underhålla sidan?
Den ligger nere då o då, Kan det vara därför som det är så .... nästan ingen respons / "rörelse" i rörelsen ?

Bengt Ekbladh
Bengt Ekbladh
 

Re: Kontaktproblem

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 22 nov 2013, 15:45

Är det någon mer som haft problem att komma in på SFF hemsida eller forumet under de senaste dagarna. I så fall tacksam för tidpunkt. Själv har jag inte råkat ut för att det skulle varit problem sedan början av november.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst