Länka SFF logo till www.sff.n.se

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Länka SFF logo till www.sff.n.se

Inläggav Emil Lindberg » 30 maj 2008, 11:35

Hej!

Upp till vänster finns som synes SFF:s logo. Jag tycker att man borde länka denna så att när man klickar på den så hamnar man på www.sff.n.se, d.v.s SFF:s huvudsida (och inte själva forumet).
Om jag idag är inne på forumet och vill gå till SFF:s hemsida, för att t.ex kolla på "Aktuellt och senaste nytt" krävs att jag t.ex skriver om adressen till sff i webläsarens adressfält, eller trycker på egen genväg eller favorit.

Bara ett förslag.
Användarvisningsbild
Emil Lindberg
 
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge

Inläggav Lars Sundin » 30 maj 2008, 12:09

Precis Emil!

Instämmer. Du är inte först med detta goda förslag...

Lars S ;-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav Tobias Åman » 01 jul 2008, 18:51

Hej

Det kommer att lösa sig snart så fort jag fått rärr uppgifter av Sven-Erik

H/Tobias
Mvh
Tobias Åman
Tobias Åman
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 feb 2008, 11:16

Inläggav Lars Sundin » 03 jul 2008, 10:28

Det var roligt att höra! Jag tycker mig redan ha sett några putsningar av forumets detaljer och sålunde har nu den största forumavdelningen fått ett namn som skiljer det från forumet i sig.

Lars S, som tycker man skall vara noga med orden
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav Tobias Åman » 07 jul 2008, 16:04

Nu är det åtgärdat
Mvh
Tobias Åman
Tobias Åman
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 feb 2008, 11:16

Inläggav Lars Sundin » 07 jul 2008, 16:16

Fint! Dock upptäckte jag i dag att klickar man på "Forumindex" kommer man också till hemsidan.

Det man skulle vilja ha är som G-kraft och Flygfyren har det; även när du är inne på respektive forum kan du enkelt klicka dig till var som helst på sajten. Detta utan att man har en blå kolumn till vänster som tar plats; det finns ju folk som lägger in bilder bredare än 800 pixel. Man har i stället navigeringsmöjligheterna högst upp på sidan.

Talade härom dagen med en erfaren webbdesigner. "Frames" var liksom "litet gammalt".

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav Tobias Åman » 07 jul 2008, 16:53

Enligt min mening så är frames som används på SFF sida inte så mordent längre och man får sådana här problem när det används då forumet inte är tänkt att användas med det. Jag har faktiskt lämnat lite design förslag på lösningar för en ny SFF hemsida.
Mvh
Tobias Åman
Tobias Åman
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 feb 2008, 11:16


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst