Dagens I-landsproblem

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Dagens I-landsproblem

Inläggav Emil Lindberg » 13 aug 2011, 15:01

När jag på SFF huvudsida (http://www.flyghistoria.org/) klickar på genvägen för SFF forum öppnas detta i en helt ny webbläsare. Jag vet fler som har samma "problem", och det "drabbar" mig oavsett om jag kör hemmifrån (Internet Explorer), jobbet (Firefox) eller mobilen (Safari).

Skulle det gå att ändra så att SFF forum öppnas i samma "bild" (helst) eller i en ny flik i samma webbläsare (näst helst)?

Om man sedan behöver komma tillbaka till SFF huvudsida är det ju bara att klicka på SFF-logon uppe i vänstra hörnet.

Jag tror att motsvarande ändringar även skulle behöva införas för några/resten av de andra genvägarna på SFF huvudsida.
Användarvisningsbild
Emil Lindberg
 
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge

Re: Dagens I-landsproblem

Inläggav Roger Andreasson » 13 aug 2011, 20:45

Jag kör Firefox 5.0 och forumet öppnas i samma flik för mig. Däremot om jag klickar på SFF-loggan här ovanför så öppnas flyghistoria.org i ny flik.

mvh
Roger
Roger Andreasson
 
Inlägg: 650
Blev medlem: 21 maj 2009, 12:00

Re: Dagens I-landsproblem

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 14 aug 2011, 07:33

Hej Emil!
Länken från SFF förstasida, både i meny och genvägen är inställda för att öppnas i ny flik, men inte i nytt fönster och för mig, som normalt kör i Internet Explorer, men även bland i Google Chrome och Firefox fungerar det så, och det både i hemdator och jobbdator.
Om sidan skall öppnas i ny flik eller i samma flik är något som många alltid har olika åsikter om. Det är ju också lätt att stänga ned en flik när man sedan lämnar den. Varför forumet öppnas i helt nytt fönster hos Dig kan jag inte förklara.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9841
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Dagens I-landsproblem

Inläggav Michael Gustafsson » 14 aug 2011, 14:17

Jag kör Firefox, och om inställningen för flikar har "Öppna nya flikar istället för nya fönster" ibockat öppnas ny flik, annars nytt fönster.

Michael Gustafsson
Michael Gustafsson
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 26 apr 2008, 18:12


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst