Moderering av SFF:s forum

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Moderering av SFF:s forum

Inläggav Håkan Olsson » 11 okt 2009, 22:33

Eftersom det kommit synpunkter från Bengt Ekbladh på modereringen av forumet så öppnar jag denna tråd där jag skulle vara tacksam för synpunkter på hur vi moderatorer sköter oss.
Alla synpunkter är välkomna eftersom min ambition är att vi skall ha ett forum som skall vara sakligt och informativt samtidigt som vi skall ha kul under resans gång.

Det finns ju inget värre än ett missnöje som jäser under ytan och att man i fördolda former skall kallas för "Besserwisser".

Så kom igen med synpunkter och förslag på hur vi kan förbättra forumet. Personligen tål jag de flesta påhopp bara de är sakliga :-)
Håkan Olsson
 

Re: Moderering av SFF:s forum

Inläggav Seve Ungermark » 12 okt 2009, 13:46

Hur ni moderatorer sköter er? Enligt min mening mycket bra och följsamt/förnuftigt. Det har jag försökt säga förut och upprepar gärna här.

Synpunkter och förslag? Ge oss några fler "kategorier" eller vad man nu vill kalla det. Den enda nackdel jag kan se med det är att risken för thread drift ökar. Särskilt om forumdeltagarna är odisciplinerade. Å andra sidan är det i dagens situation ordentliga krav på att skribenten kan pricka rätt i rubriken för att nå målgruppen...

Seve U
Seve Ungermark
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 08 mar 2008, 00:20
Ort: Stockholm

Re: Moderering av SFF:s forum

Inläggav Håkan Olsson » 13 okt 2009, 06:16

Tack Seve, de orden värmer!

Personligen håller jag med om att en uppdelning av forumet skulle vara av godo. Viss trådar kan ju vara av intresse även i andra kategorier men då får det bli moderatorernas jobb att tipsa och länka till trådar som kan vara av intresse för andra.

Rubriken är som sagt mycket viktigt för att fånga de potentiella läsarnas ögon. Tack och lov så är de flesta skribenterna, med några få undantag diciplinerade så det är sällan man som moderator måste ingripa.

Nu blir detta inte mina problem längre eftersom jag beslutat mig för att lämna forumet men jag önskar er alla som hänger kvar lycka till !

Med vänliga hälsningar

Håkan
Håkan Olsson
 


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst