Inloggning till SFF Fotoarkiv

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 26 jun 2009, 13:47

Inloggning till SFF Fotoarkiv fungerar för närvarande ej från http://www.flyghistoria.org. Däremot fungerar det att logga in via SFF gamla webbadressen http://www.sff.n.se.
Det är endast SFF medlemmar som erhåller lösenord till fotoarkivet. Om Du glömt Ditt lösenord, fyll inte i ny ansökan utan klicka på länken "Har Du glömt bort ditt lösenord?" Ange då den e-postadress som logginuppgifterna tidigare är registrerade på, så kommer ett mail med lösenordet automatiskt till den e-postadressen.

/Sven-Erik Jönsson
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Mats Averkvist » 27 jun 2009, 11:06

...och om man har bytt epostadress sedan dess? Folk byter epostadresser som de byter underkläder... :?
Användarvisningsbild
Mats Averkvist
 
Inlägg: 1251
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:33
Ort: Strömsnäsbruk

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv - ny e-postadress

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 27 jun 2009, 15:03

Om man har bytt e-postadress, så kan man sända ett mail till info@sff.n.se med uppgift om den gamla adressen, så kan jag ändra. Det går ju också att registrera på nytt, men nackdelen är att vi får flera användare i systemet på samma medlem att förnya behörighet på vid varje år.

/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Emil Lindberg » 09 sep 2009, 22:09

Provade nyss att söka efter bilder på J 21 (sökord SAAB 21) i bildarkivet. Sökmotorn hittar mängder med bilder, men alla bilder visas med ett sådant där litet rött kryss, d.v.s inga bilder visas.

Någon mer än jag som har detta problem?
Användarvisningsbild
Emil Lindberg
 
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Lars Sundin » 10 sep 2009, 12:48

Jo, jag har också stött på problemet (liksom en person som sökte bilder av nödlandade Liberator i Halmstad). Bild saknas men (viss) övrig information finns. Jag tror problemet har att göra med modifieringen av föreningens webbsajt.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 13 sep 2009, 11:17

Jag har varit bortrest en vecka och inte kunnat följa forum under tiden. Har nu kollat upp och ca 30000 bilder från fotoarkivet tycks saknas på servern just nu. Skall kolla upp det ytterligare i morgon när jag kan nå någon på internetföretaget.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 14 sep 2009, 16:46

De ca 30000 foton som försvunnit från bildarkivet som ligger på hemsidan skall förhoppningsvis finnas på plats under morgondagen. Vår internetleverantör har en backup som de kör in.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Re: Inloggning till SFF Fotoarkiv

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 15 sep 2009, 08:22

Nu finns åter samtliga 73700 foton från uppdateringen 27 januari 2009 i vårt fotoarkiv på hemsidan. :-)

/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9839
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst