PM fastnar i Outbox

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

PM fastnar i Outbox

Inläggav Jan Holmqvist » 23 feb 2009, 13:40

Hej!

Jag skickade precis iväg några PM, men som det står ligger de fortfarande i folder Outbox, inte i folder Sent Messages.

mvh, Janne
Quintus 72 - SFF Blekinge
Användarvisningsbild
Jan Holmqvist
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 23 feb 2008, 14:13

Re: PM fastnar i Outbox

Inläggav Lars Sundin » 23 feb 2009, 13:48

Jo, jag har uppmärksammat en fördröjning, båda gångerna före kraschen. Men till sist gick de personliga meddelandena iväg; kanske de sänds någon viss tid på dygnet? En gång per dygn?

Vid något tillfälle vet jag har de kommit fram, och jag har också fått PM.

Sedan betyder ju PM "promemoria" för en gammal byråkrat som jag.

Jag noterar att SFF:s logga blivit snyggare. Man tackar! Men den är ännu inte "konstruktivt klickbar".

Lars S ;-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: PM fastnar i Outbox

Inläggav Christer Engdahl » 24 feb 2009, 11:27

På en del fora (beroende på vilket som används, phpBB är ett av dem) ligger ett PM kvar i "Outbox" tills mottagaren hämtat det då det flyttas till "Sent". Intill dess kan du ta tillbaka ditt PM.
Christer Engdahl
 
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 feb 2008, 12:23

Re: PM fastnar i Outbox och SFF logga

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 26 feb 2009, 22:10

Har några lite tid att testa hur det egentligen fungerar med Personliga meddelanden (PM), om de nu ligger kvar i Outbox tills de är lästa eller hur och ge en kort redovisning? Tyvärr har jag själv ingen aning, har visserligen inte orkat läsa all den information som finns om allt möjligt inom phpBB och det kanske står någonstans.

Jag vill passa på att tacka Stig Kjellman som tog sig tid att ordna till en snyggare SFF logga som jag kunde lägga in i det blå fältet ovan.

Hälsningar
Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9841
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till Data- och forumfrågor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst