SE-LEZ, Fokker F-27-050

Moderator: Sven-Erik Jönsson

SE-LEZ, Fokker F-27-050

Inläggav AndersNilsson » 02 apr 2016, 15:25

SE-LEZ
Typ: Fokker F-27-050
c/n: 20128
Tillverkad år 1988

First flight 1988-08-02
Fd PH-PRA
Registrerad 1998-08-14
Innehavare Skyways AB
2007-08-17 registrerad ägare Largus Aviation AB, Stockholm
2012-06-29 återlämnad till ägare. Parkerad Malmö-Sturup
2012-12-27 innehavare Amapola Flyg AB, Malmö-Sturup
2015-01-08 innehavare Air Vallée S.p.A., Genua, Italien

SE-LEZ hos Air Vallée: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1330626
AndersNilsson
 
Inlägg: 995
Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30

Re: SE-LEZ, Fokker F-27-050

Inläggav Roger Andreasson » 03 apr 2016, 11:53

SE-LEZa0522.jpg
Arlanda 2005-05-22
Foto: Roger Andreasson


SE-LEZ_BMA_20100823.jpg
Bromma 2010-08-23
Foto: Roger Andreasson
Roger Andreasson
 
Inlägg: 650
Blev medlem: 21 maj 2009, 12:00

Re: SE-LEZ, Fokker F-27-050

Inläggav Roger Andreasson » 01 maj 2016, 01:27

Haveri 2016-04-30
Air Vallée flight W21908 made a nose gear-up landing at Catania-Fontanarossa Airport (CTA), Italy.
The aircraft, a Fokker 50, operated by Amapola Flyg on behalf of Air Vallée, departed Rimini at 08:49 on a domestic service to Catania. The aircraft was approaching runway 08 at Catania Airport when the nose landing gear failed to deploy. The approach was abandoned about 10:37 hours. The airplane climbed to 2900 feet and entered a holding pattern to the east of the airport while the crew tried to troubleshoot the problem.
Finally a forced landing was carried out on runway 08 at 11:34 with the nose gear doors open but the nose gear retracted.
Roger Andreasson
 
Inlägg: 650
Blev medlem: 21 maj 2009, 12:00

Re: SE-LEZ, Fokker F-27-050

Inläggav AndersNilsson » 03 feb 2017, 00:21

Ferryflugen 2016-09-14 CTA-BGY-MMX
Avregistrerad 2017-01-17, skrotad.
AndersNilsson
 
Inlägg: 995
Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30

Re: SE-LEZ, Fokker F-27-050

Inläggav Rolf Larsson » 05 dec 2018, 21:37

Bild och text från AIRnieuws:

SE-LEZ.jpg

On April 30, 2016, Air Vallée experienced a mishap when their leased F50 (SE-LEZ, 20128) landed in Catania without the nose gear extended. As a consequence, Air Vallée’s AOC was suspended once more. After a couple of months the aircraft was flown via Bergamo to Malmö, where Amapola started scrapping it. The picture shows the aircraft missing quite some vital parts (Paul Zethof, Malmö, September 11, 2017)
Rolf Larsson
 
Inlägg: 1527
Blev medlem: 23 feb 2008, 14:33
Ort: Solna


Återgå till SE-LAA -- SE-LZZ

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst