Sida 1 av 1

SE-ISK, SAAB 340A

InläggPostat: 30 jun 2016, 12:15
av Sven-Erik Jönsson
SE-ISK
Typ: SAAB 340A
c/n: 340A-100
Tillverkad år 1987

Fd SE-E01 (SAAB för provflygning 1987-08-08 och målning i England), (SE-ISI) ej använt.
Registrerad 1987-09-04 Salenia Leasing AB, Stockholm (levererad 1987-09-04 ex LPI)
Innehavare 1987-09-04 Salair AB, Landvetter "Blåklinten"
1988-05 Salenia Aviation AB, Stockholm
Innehavare 1988-05 Salair AB, Landvetter "Blåklinten"
1990-03-21 Brintesia Aviation AB, Stockholm
Innehavare 1990-03-21 Salair AB, Landvetter "Blåklinten"
Innehavare 1990-05 Salair AB, Linköping "Blåklinten"
Innehavare 1991-09-25 Avia AB, Norrköping "Blåklinten"
1992-09-18 Handelsbanken Finans AB, Stockholm
Innehavare 1992-09-18 Avia AB, Linköping "Blåklinten" (Skyways)
Innehavare 1992-12-12 Skyways AB, Linköping
Eo 1992-12-31 Utlånat till Business Air (lev. ABZ-SEN 1992-12-28 för målning, klar 1993-01-04)
Avreg 1992-12-30 Sålt till England, reg G-GNTD (levererad 1993-01-04 ex. SEN)

002-1144630.jpg
SE-E01, som blev SE-ISK under slutmontering vid Saab i Linköping 1987. Foto: Johnny Lindahl, Saab


002-1093011.jpg
SE-ISK på Arlanda 1988-04-27. Foto: Hans Wallin


002-1023990.jpg
SE-ISK på Bromma 1992. Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-ISK, SAAB 340A

InläggPostat: 08 okt 2016, 20:35
av Lars Larsson
Efter G-NTND följde registreringarna OE-GIF och SP-MRB.

Re: SE-ISK, SAAB 340A

InläggPostat: 16 jan 2019, 19:20
av Hans Spritt
SP-MRB (20.02.09).JPG

SP-MRB (SE-ISK) på Örebro 20 februari 2009.
Foto: Hans Spritt.

SE-ISK SAAB SF340A>SAAB 340A

InläggPostat: 13 jan 2024, 16:59
av Paul R Compton
Efter SP-MRB blev YL-RAL feb 2022.

Source credits: Diverse