Original, rekonstruktion, replika eller modell i skala 1/1

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Original, rekonstruktion, replika eller modell i skala 1/1

Inläggav Sten Johnson » 12 sep 2008, 18:58

Hej Forumet

Jag hade nöjet att bekanta mig med Mikael Carlssons "Tummelisa", på SVFF Flygdagar (Eslöv 08), vilket resulterade i denna teckning. Vad jag förstår så är det en rekonstruktion, dock med en originalmotor. Motorn puttrade på piggt och hemtrevligt, allt i ett lugn tempo. Jag gillar långsamma flygplan, man hinner med att uppleva dem. Detta hindrade dock inte Mikael att utföra en hel del avancerade manövrer. För min del spelar det inte så stor roll om det är ett nybygge eller ett original som flyger. Men helst skall det uppföra sig och låta som originalet. På ett museum vill jag däremot helst se äkta varan, om det är möjligt. Jag antar att det här ämnet har varit upp på forumet tidigare.
Jag har nu fått hjälp med min hemsida, så det kommer att finnas fler bilder framöver. Kolla gärna, www.stentecknare.se. Synpunkter och "feed back" är alltid roligt att få. Några flygteckningar dyker nog också upp på galleriet i framtiden, om det finns någon aktuell anledning.

Hälsingar från Sten Tecknare

Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst