MFI 50 år SVFF-träffen

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

MFI 50 år SVFF-träffen

Inläggav Sten Johnson » 04 sep 2008, 13:53

Hej Forumet!

Jag hade nöjet att övervara SVFF-träffen på Eslöv. Två härliga flygupplevelsedagar, trots det eländiga vädret på lördagen. Det gjorde emellertid, att blev mycket "flygsnack" vid fikorna i hangaren. Riktigt trevligt.
Träffens tema var ju MFI med anledningen av 50-års jubileet. Så det fanns en stor samling MFI kärror att snubbla över (bli inspirerad av). En MFI-teckning blev ett måste. Visst är det en tuff liten krabat, som inte minst visade sin stridslystnad i Biafra. Det blev SE-FIG som råkade ut för min penna. Ägarna påstod att just denna var den snyggaste av alla. Antar att det finns flera uppfattningar. Sten Svenssons "Trojan" och Mikaels "Tummelisa", kollade jag också lite närmare på. Det blir säkert några teckningar längre fram på min hemsida. Ta en titt om ca 14 dagar, jag har just nu lite problem med uppdateringen.

Hälsn Sten"Tecknare" i Malmö www.stentecknare.se

Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Inläggav Sten Johnson » 17 sep 2008, 09:07

Här kommer en ny halvt utlovad teckning från Eslövsdagen. Sten Svenssons T 28 "Trojan" som han plockade hem från USA. På marken är Trojanen en riktig "Dunderklump", men i luften rör den sig med elegant grace och fint brumm i motorn. Något skönhetspris finns det väl inte någon anledning att dela ut. Men ett pris, som det mest välvårdade planet, är inte långt borta. T 28 var byggd för att användas som skolplan. Men med förstärkta vingar och kraftigare motor kom den att deltaga, som lätt attackplan i både Korea och Vietnamkriget. Det är roligt att vi får mer flygande veteranplan i Sverige. Så det är bara att gratulera Sten till sin nya skyddsling.
Nu har jag fått ordning på min hemsida. Sportpilots Matts har hjälpt mig. Jag har nu så många megabite jag behöver och kan enkelt göra nya uppladdningar. "Flygsidan" har fått en egen "penna" i vänsterkanten. Jag har också börjat illustrera mitt gamla jazzintresse, men det hör egentligen inte hit. Om ni vill, kommer jag att fortsätta visa flygteckningar här i galleri. Tyvärr har jag inte lyckats locka fram några andra tecknare. Jag får väl starta en flygtecknarskola.

Hälsningar Sten Tecknare


Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

tjusig teckning

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 17 sep 2008, 11:35

Tack Sten för Dina fina teckningar. Teckningen på T-28 är verkligen fin.
Hälsningar
Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9856
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

MFI-9 50 år SVFF-träffen

Inläggav Fredric Lagerquist » 17 sep 2008, 14:45

Följande två MFI-9B hade tyvärr av olika skäl förhinder att delta i Eslövsträffen...

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fredric Lagerquist
Moderator
 
Inlägg: 1710
Blev medlem: 21 feb 2008, 20:35

Inläggav Sten Johnson » 20 sep 2008, 10:07

Fint Fredric då är vi två som tecknar här på galleriet. Finns det fler? Jag var uppe på Säves flygdag (lördag) och fick lite inspiration. Kanske dyker det upp någon teckning framöver. Gul Rudolf ligger illa till.

Hälsn Sten
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Göran Larsson och 1 gäst