Eslövs inspirerad teckning

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Eslövs inspirerad teckning

Inläggav Sten Johnson » 17 jun 2011, 15:17

Den 4-5/6 var det stor flygfest på Eslövsfältet. Massor av plan och människor precis som det skall vara. Ett flygande plan från min ungdom, stimulerade min tecknarpenna. SK 25:ans lite knubbiga charm och harmoniska proportioner är lätt att fatta tycke till. SK 25 tjänade ju som skolflygplan mellan 1944 till 53 i Flygvapnet. Nytt var då att elev och lärare satt sida vid sida, vilket hade stora pedagogiska fördelar. Hägglund & Söner byggde sammanlagt 180 st. på licens. Konstruktionen bestod av trä, plywood och duk. Efter kriget kom många att hamna som sambandsflygplan ute på flottiljerna, eftersom alla inte behövdes på F 5. Detta flygande ex. står under Joakim Wesths beskydd och är fantastiskt fint renoverat till glädje för oss gammelflygplansälskare.

Det har blivit en del flygteckningar på min hemsida nu. Jag har fått en del frågor och funderar på att ev. trycka upp digitalreproduktioner (A3 format) av några bilder. Frågan är; om det finns något intresse och vilka bilder det då skulle vara. Mindre upplagor blir dyra, men samtidigt vill man inte ligga på större upplagor och driva affärsverksamhet. Det skulle vara roligt att höra om det finns något intresse, blir det några stycken kan priset bli mycket överkomligt. Man vill ju gärna att bilderna skall komma till glädje, samtidigt som man inte vill skiljas från dem. Hör av er och kolla hemsidan http://www.stentecknare.se/sidor/Flygsidan.htm

Hälsningar Sten Tecknare

Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst