Eurostarteckning

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Eurostarteckning

Inläggav Sten Johnson » 30 apr 2008, 22:45

EV 97 Eurostar. Vid ett besök på Flygvapenmuseet såg jag R.Middlebrooks teckningar. Det var reproduktioner av några svenska plan, gjorda med svart-vit krita på grått papper. Jag blev inspirerad och beslöt att testa tekniken. En av våra "Eurostarar" nere på Söderslätt FK är ofärgad, förutom lite rött på vingspetsar och fena. Den är byggd i aluminium och väger bara 275 kg. Att flyga den är lite som att köra sportvagn. Den är pigg, glad och reagerar på minsta spakrörelse. Den låga vikten gör att man får vara med på noterna, kastvindar och termikblåsor, ger mycket flygkänsla och gör flygningen intressant. Det skulle vara kul att se lite mer flygkonst här på galleriet. Det finns väl fler än jag som tycker om att avbilda flygplan.

Vårhälsningar från Sten i Malmö

Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Tack Sten

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 30 apr 2008, 22:48

Tack Sten, vi njuter av Dina fina teckningar.
Är Du klar med flygutbildningen?
Hälsningar
Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9856
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Inläggav Lars Sundin » 30 apr 2008, 23:22

Mer av Eurostar på bilden. Inte konst, men desta fler plan. Undrar om det inte var fyra st Eurostar på EAA Fly In 2005 på Barkarby.

Googlar man på G-NIDG kan man finna en haverirapport som visar vådan av att fortsätta flyga in i dåligt väder. Erfarna piloter men... Nu gick det bra genom att det var ett UL-plan; låga farter och gusschelov stadig konstruktion.

De tre andra Eurostar.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Mera Eurostar - och annat skönt att se på

Inläggav Lars Sundin » 27 maj 2008, 07:05

Litet att klicka på från mitt besök i söndags på Hässlö:

Eurostar
En Super Cub eller?
En lönnfet jänkare.

Lars
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst