Fält 16 Brattforsheden.

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Fält 16 Brattforsheden.

Inläggav Kent Schram » 10 aug 2010, 16:00

På väg till Dalarna i helgen passade jag på att smita inom och kolla på "Fält 16" vid Brattforsheden.
Jag ringde upp en av de personer som står nämnda påFält 16 hemsida som var vänlig
nog att offra ett 20-tal minuter till min stora glädje för att berätta vad som händer på platsen.
Tog lite bilder och filmade några snuttar som ligger på tuben. Vi uppehöll oss bara på fältets NO del där
flygklubben håller till och kollade runt lite. Det fanns info skyltar lite här var. Vi kom in på fältet ifrån Filipstads
hållet och passerade ett par flygplanvärn mot fältet till. Då jag använder "Picasa" som fotoplats fann jag även
att det gick att platsbestämma bilderna på ett enkelt sätt. Jag har satt ut bilderna som jag uppfattade dem
och undanber mig trådurspårningar angående de verkliga platserna om det skiljer 25m hit eller dit.

Har man vägarna förbi så rekommenderar jag varmt ett besök och då även passa på att känna historiens vingslag.

Kent.S
Kent Schram
 
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 jun 2010, 17:10
Ort: Halmstad

Re: Fält 16 Brattforsheden.

Inläggav Robert L » 11 aug 2010, 10:12

Jättekul att få se bilder från Fält 16.
Är tyvärr aldrig åt det hållet så man får nog aldrig se detta fält :(

MVH
Robban
Användarvisningsbild
Robert L
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 feb 2008, 17:43
Ort: Köping


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst