2010-06-12 Bilder från Linköping

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

2010-06-12 Bilder från Linköping

Inläggav Emma Persson » 15 jun 2010, 11:56

Hej allihopa!

Bild

Här kommer det lite bilder på vad som pågick uppe i luften den 12 juni i Linköping. Passar också på att avsluta det här inlägget med de tre bilder jag hunnit få online från den 13:e. Jag hoppas bilderna kan vara till glädje (har mycket, mycket mer från själva flygdagen också om de är av intresse):

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bilden här under är nog min personliga favoritbild från den 12:e
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


13 Juni:


Bild

Bild

Den här Gripen bilden under är jag väldigt glad för. Fast gladast är jag ju för att den här kärran dök upp under dagen :D :D :D

Bild




/Emma
Senast redigerad av Emma Persson 29 feb 2012, 13:10, redigerad totalt 1 gång.
Emma Persson
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44

Re: 2010-06-12 Bilder från Linköping

Inläggav Hellenius » 15 jun 2010, 12:05

Tack Emma för trevliga bilder! Som jag förstod det så var inte vädret lika bra på lördagen som på söndagen?
Jag hade gärna sett 29, 32, 35 formationen på söndagen :D
Mvh
/Björn Hellenius
Användarvisningsbild
Hellenius
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 sep 2009, 22:09
Ort: Sollentuna

Re: 2010-06-12 Bilder från Linköping

Inläggav Emma Persson » 15 jun 2010, 12:32

Varsegod och tack så mycket för berömmet :D

Vädret på lördagen var i stora drag mulet med lite sol emellanåt och det blåste något så in i hoppsan. Det lördagen och söndagen hade gemensamt var att det regnade på kvällen båda dagarna lagom tills evenemangen var nästan slut (det är ju riktigt tur för det hade inte varit roligt om regnet kom tidigare under flygdagen).

Det var riktigt häftigt att se de tre flyga tillsammans. För min del var det första gången jag såg Draken i luften på 20 år (såg den på F10 1990, fast kommer inte ihåg så mycket eftersom jag bara var 5 år vid den tidpunkten) så det är lite speciellt. Sen har jag ju nästan blivit lite bortskämd de senaste tre dagarna eftersom Draken tog en omväg och kom förbi en runda vid gamla F10 igår när den var på väg hem från Linköping :D

Mvh

Emma
Emma Persson
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44

Re: 2010-06-12 Bilder från Linköping

Inläggav Robert Westerberg » 16 jun 2010, 22:33

Jättesnygga bilder Emma! Speciellt tre-formationen. :D

På lördagen satt jag hemma i Fruängen och undrade hur vädret skull bli på söndagen. I Fruängen var det riktigt blåsigt, det rikitgt knakade i fönstren när det tog i.
Användarvisningsbild
Robert Westerberg
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:32
Ort: Fruängen

Re: 2010-06-12 Bilder från Linköping

Inläggav Emma Persson » 18 jun 2010, 19:28

Tackar tackar :D Roligt att höra att bilderna uppskattas. Ska bara gå igenom alla från själva flygdagen så kommer det ett inlägg med ett litet urval därifrån också. Ska väl hinna med det innan det blir dags för Göteborg Aeroshow i alla fall ;-) .

Lördagen var trevlig även om det blåste så man nästan välte ibland (blev visserligen lite kallt efter de första timmarna men det är ju självförvållat när man glömmer vantarna hemma och låter den extra tjocka tröjan ligga i bilen). Såg betydligt värre ut när vi körde upp på fredagen för då regnade det i varierande mängd i stort sett hela vägen från Skåne och upp till Linköping. Men vädret var ju kanonbra på söndagen även om man kunde ha varit utan solbrännan :lol:

Lite off topic så tycker jag mig se ett tema när jag är på flygrelaterade evenemang för på samtliga har det varit blåsigt med mer eller mindre regn under dagarna (undantag SFFs årsmöte i år när det inte regnade alls) upp till full storm. ”Favoriten” i vädersammanhang är helt klart 12 juni förra året när det var fem års jubileum på Ängelholms flygmuseum. Vädret var kanonfint veckan innan jubileet för att bara bli sämre och sämre under jubileums veckan upp till storm på fredagen när jag skulle upp och kolla på museet och Gripen. Men det blev Gripen i luften, foto och ett supertrevligt besök på museet den dagen också =)

Mvh

Emma
Emma Persson
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst