Flyg och lite musik

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Flyg och lite musik

Inläggav Sten Johnson » 20 okt 2009, 11:27

Det händer inte så mycket här på galleriet, så jag får väl lägga in en teckning. Den 22/8 09 var det Fly-in på Eslövs flygplats (South Swedish Vintage Fly-in 2009). Ett tillfälle som man bara inte får missa. Till traditionen hör Pär Cederqvists fina avancerade uppvisning med sin röd-gula Tiger Moth. Hans sedvanliga "lågsniff" med ljudliga trumpetsignaler tillhör obligatoriet. Jag roar ju mig med, att bl a teckna flyg men även jazzprofiler (kolla min hemsida www.stentecknare.se). Klicka på pennan "JAZZ" om du är nyfiken. Det dröjer väl ett tag innan Pär platsar där, även om hans trumpetspel har förbättrats, men på flygsidan hör han hemma med råge. Man blir aldrig trött på att se Pär i aktion. Förutom att han flyger Ljungbyheds Vampire, så har han nu också flugit in sig på Biltemas Spitfire. Tack Pär för alla fina uppvisningar. Jag ser fram emot kommande.

Många Hälsningar Sten Tecknare

Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Re: Flyg och lite musik

Inläggav Robert Westerberg » 21 okt 2009, 13:10

Hej Sten! Vacker teckning må jag säga!

Själv brukade jag teckna mycket i blyerts, nu är det mest photoshop som gäller.
För många år sedan upptäckte jag "stompfen". En penna av rullad papper med en spetsig udd. Med denna så kan man göra mjuka vackra skuggor. Du vet säkert redan vad en stompf är, men utifall att så kan det var ett tips om du vill prova på något "nytt". Jag gillar ostompfade blyertsteckningar som dina, det blir en helt annan charm i dem. Framförallt så är det svårare att få det snyggt utan denna papperspenna!

Hoppas på att få se fler teckningar från dig i framtiden!

Robban
Användarvisningsbild
Robert Westerberg
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:32
Ort: Fruängen


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst