EAA Flyin 2009 Norrköping

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

EAA Flyin 2009 Norrköping

Inläggav Bo Häggkvist » 20 jul 2009, 16:31

Hej
Några bilder från mitt besök av EAA;s Flyin.
http://actionfoto.blasmark.nu/flyg1.htm
/bosse
Bo Häggkvist
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 feb 2008, 17:51
Ort: Hortlax

Re: EAA Flyin 2009 Norrköping

Inläggav Lars Sundin » 22 jul 2009, 11:21

Fina bilder!

Jag var själv inte där. Jag ser att du även var på Skå 13 juni och har fina bilder därifrån också. Jag var själv där men såg varken dig eller Spitfiren. Vi hade åkt vidare bl a för att se Bromma ankomsthall eftersom min från Norge besökande vän arbetade på Bromma på 50-talet.

Undrar om jag någonsin kommer att få se en Spitfire som imponerar. Såg en i Nyköping på 80-talet en gång samt har sett närmast svärmar av dem på Duxford. Men jag förblev helt kall. Jag tänder inte heller på vår B 17. Vilket jag egentligen har en massa goda skäl att göra. Men icke. Det är nog något fel på mig...

Lars S som däremot har en videokassett med en helt betagande uppvisning med en Spitfire. Det gäller att kunna klippa i bandet. Samt att ha ett lätt plan.
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2904
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Re: EAA Flyin 2009 Norrköping

Inläggav curtll » 22 jul 2009, 14:29

Den bild av Spitfire jag har på närhinnan är från flygdag på F4 1947. En J28 hade just passerat över längs banan med ganska mycket oväsen. Sen kom en S31 Spitfire tyst smygande samma rutt i hög fart och reste i banändan i stort sett vertikalt. Då blev jag imponerad.
Curt
Användarvisningsbild
curtll
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 10:07
Ort: Vidsel


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst