Gripenteckning

Foton och andra konstverk som Du vill visa andra.
Lämplig storlek på foton i Galleriet är 750-1200 px på bredsidan. Är bilderna större syns inte hela bilden.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Gripenteckning

Inläggav Sten Johnson » 08 mar 2008, 22:53

Tack för de uppmuntrande omdömena om mina teckningar. Det har talats mycket om "Gripen" på senaste tiden, så det är på tiden att jag gör en teckning av den. Gripen är nog det snyggaste av den senaste generationens stridsplan. Det finns en slags smidig elegans över den.
Det är fantastiskt att lilla Sverige kan tävla med det samlade Europa och USA att producera ett högteknologiskt stridsflygplan. I början fick den öknamnet "världens dyraste jordfräs", tack vare de två mycket spektakulära haverierna mitt framför TV-kamerorna. Sedan har de elaka tungorna tystnat och Gripen har vunnit stor internationell uppmärksamhet och respekt. Nu kan man bara önska SAAB flera exportframgångar. Tänk om Norge och Danmark bestämmer sig för Gripen. Då kunde vi skapa en gemensam Skandinavisk FN-flygstyrka och göra samarbetsvinster för våra resp. flygvapen. Tyvärr handlar det om stora pengar och politik och då kommer ofta det sunda förnuftet i kläm.

Hälsningar från Sten i Malmö



Bild
Användarvisningsbild
Sten Johnson
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:36

Re: Gripenteckning

Inläggav Tony Damberg » 09 mar 2008, 09:56

Sten Johnson skrev:Tack för de uppmuntrande omdömena om mina teckningar. Det har talats mycket om "Gripen" på senaste tiden, så det är på tiden att jag gör en teckning av den. Gripen är nog det snyggaste av den senaste generationens stridsplan. Det finns en slags smidig elegans över den.
Hälsningar från Sten i Malmö


Sten, det är jättefina teckningar som Du visar för oss här på forumet!

Mvh
Tony Damberg i Vargön
Användarvisningsbild
Tony Damberg
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:14
Ort: Vargön

Inläggav Robert Westerberg » 11 mar 2008, 10:47

Mycket snygg! Skuggorna är riktigt bra! :-)
Användarvisningsbild
Robert Westerberg
 
Inlägg: 145
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:32
Ort: Fruängen


Återgå till Galleri - fotografier, konstverk och annat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst