SE-GXO
Typ: DeHavilland D.H.82A Tiger Moth
c/n: 82869
Tillverkad år 1940. I Transportstyrelsens register står 1932 vilket inte är korrekt.
Fd R4961 (RAF), G-APJP (levererad Malmslätt 1978-10-13 efter 11 dagars ferryflygning från England, ff M Coughland).
Registrerad 1980-07-09 Gysinge Automobilmuséum HB, Österfärnebo (anskaffat av ÖFS/FV-muséum för använd som byte med SE-BFI/OH-VKC)
1984-11-23 Grundstenen 19178 AB, Stockholm
Innehavare 1985-03-13 A-M Nilsson, Klippan (Silver Hill Air Show)
1987-08-20 B Meijer m. f:a Chipmoth Bo Meijer, Falköping
Innehavare 1987-08-20 A-M Nilsson, Klippan
Haveri 1987-09-17 Falköpings flygplats, av banan och rundslagning vid övning i start och landning
Haveri 1988-10-05 Falköpings flygplats, av bana vid landning, koll./bil till Kåremo flygmuséum för återuppbyggnad
Ft 1996-05-24 G Claesson, Kåremo (ffg Oskarshamn 1996-07-20)
1996-08-15 K Panduro, Give, Danmark
Haveri 1996-10-02 Givskud, Danmark, stall på låg höjd efter pådrag vid pluslandning på privat fält
Avreg 1996-12-17 Totalhaveri, fpl skänkt av försäkringsbolaget till Danmarks Flyvemuseum, återuppbyggt som Haerens Flyvetropper kod S-16, vid FSN Vaerlöse
- SE-GXO på Silver Hill, Klippan sommaren 1983. Foto: Sven-Erik Jönsson
- SE-GXO i Västervik 1996-07-20. Foto: Lars E Lundin.
- S-16, fd SE-GXO i Helsingørs Tekniska Museum 2013-07-23. Foto: Sven-Erik Jönsson